Goldies Beauty Alice

2015-01-29
12:47:01

Hovslagarmanglarn är tillbaka

The Mauler kan slänga sig i väggen för Hovslagarmanglarn is in the house!
 
Idag var planen att Alice skulle få nya skor. Det hade gott så himla bra senast så jag var väldigt optimistisk över att sko hemma. Alice var dock inte lika optimistisk.
 
Jag tog in henne ett tag innan och hon var lugn och cool. Sen när hovis kom så  var hon lite misstänksam men inget farligt. Det var när skorna skulle av som hon började flyga i luften. Alice  slog rekord i hur många gånger gul häst kunde resa sig under en minut och tillslut så hörde tom jag som stod en meter bort hur hjärtat slog hårt och fort.
 
Det gjorde ont i mig att hon blev så stressad och att de hjärnspöken jag trodde var borta var minst sagt vid liv. Det är så svårt att förebygga detta då hon inte brukar göra så här när jag simulerar och försöker jobba med det.
 
Nu valde vi att sluta när hovis fått av båda skorna. Det var inte värt att fortsätta och utsätta Hovslagaren för skador. All heder till hovisen. Hon var lugn och metodisk trots stressad häst och uppgiven matte.
 
Jag vet att mina känslor säkert påverkar henne men det får vi jobba bort tillsammans. På måndag blirdet en resa till Mälarkliniken igen, så får vi köra skoningarna där istället ett tag framöver. Det kommer bli bra, det har jag gett mig tusan på.
 
Kommentar:
2015-01-29 @ 12:51:04
#1: Sussie

Vet hur det känns! Måste vara nått med 2010:orna och hovslagare ;) Bara att kämpa på och hoppas att de inser att hovslagare inte äter söta ston. (Säger jag och hoppas själv att det stämmer!)

Svar: Haha, tror helt klart att det är årgången! Något negativt måste ju finnas när resten är så fantastiskt ;)
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: