Goldies Beauty Alice

2015-02-22
16:57:48

Uppe i sadeln igen

Jag kom imorse på att jag faktiskt har en hjälm som går att använda i väntan på att jag ska kunna köpa en ny.  Min tävlingshjälm är det inte något fel på och det är nog bara bra att den får komma till användning lite oftare.
 
Maria var snäll och lånade ut sin barbackasadel då jag inte kan sadla med min sadel riktigt än. Då kände jag mig trygg i att sitta upp då jag inte riktigt känner mig bekväm med att hoppa upp barbacka innan handen har läkt.
 
Vi hade bokat för trail idag i ridhuset och även om vi i slutändan inte gjorde så mycket sånt så kändes det bra att vara uppe på Alice rygg igen. Jag höll mig istället längs fyrkantsspåret så mycket det gick och försökte hitta en avslappnad,  följsam sits samtidigt som vi skrittade rakt.
 
Här märkte jag verkligen hur lite vi gjort detta. Även om vi följt väggen så har vi inte skrittat rakt. Det var betydligt svårare än jag trodde och jag kände att jag också var obalanserad. Det ska det banne mig bli ändring på. Jag önskar därför tips på bra träningsprogram och övningar som bygger upp min stabilitet. Det finns ingen möjlighet att åka till gym så hemmaövningar önskas.
 
Min pilatesboll ska få komma fram och se dagens ljus tänkte jag, måste börja rida mer med den och kanske rida gamla trailmönster och dressyrprogram medan jag tittar på tv.
 
Jag är nöjd med dagens pass. Vi skrittade bara och stundtals så kändes det som det ska kännas. Oavsett så var det bästa att få sitta upp igen. Det var mumma för själen.
 
Alice och den lånade barbackasadeln
 
Kommentar:
2015-02-22 @ 19:55:35

Härligt att kunna rida igen :D Inte lätt när fingret inte fungerar, men barbackasadeln ser sjukt skön ut!
Squats är också en bra övning som även tar med rumpa och lår. Gärna squata med ett kvastskaft bakom axlarna - då får du in just bålstabilitet.

Svar: Det kändes så bra även om fingret inte riktigt var med alla gånger. Sadeln var sjukt skön och jag kände hur jag strechade ut framsida lår. Asbra.
Tack! :D Det ska jag testa.
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: