Goldies Beauty Alice

2015-02-11
19:09:15

Så det kan gå

Jag brukar alltid tycka att jag har bra känningar på vilket humör Alice är på och anpassar mig och aktivering efter det.
 
Tyvärr så var inte mitt spidersense med mig idag vilket resulterade i en oväntad avåkning och ett ont finger. Alice var pigg och glad när vi skrittade fram och helt plötsligt skuggade hon för en...solkatt och så låg jag på marken.
 
 
Hon är så sjukt samlingsbar min lilla häst. Tyvärr så gör även det att de få gånger hon bockar så samlas hon och får både höjd och krumb i språnget. Jag som varken var beredd eller speciellt balanserad åkte av utan att jag märkte det. Tänk vad fort det kan gå.
 
Som tur var så var Chris där och kunde fånga Alice och ge mig snö till fingret. Jag hoppade upp igen och red lite mer men när adrenalinet försvunnit så kände jag dock att det inte gick att fortsätta då det gjorde för ont.
 
Så jag fick hjälp att få av Alice all utrustning och att tvätta ett sår som hon fått när rev av sin bockserie. Stort tack Chris! Annars hade jag fått vänta på att någon annan kommit till stallet för att få av sadeln.
 
En god nyhet i detta är ju att hon bevisligen mår bättre och känner att hon vill röra sig. Vilket passar bra med min plan om att börja trava nästa vecka. Fram tills dess tar vi det nog väldigt lugnt.
 
Alice matlådor är dessutom klara nu och jag blev riktigt nöjd med resultatet :)
 
Kommentar:
2015-02-11 @ 21:59:07

Puh, är så glad att du inte slog dig värre! Usch, läskigt att se! Jävlar va hon bockar asså! Märktes som sagt att hon va pigg, annars brukar de ju stanna o kolla varför man ligger o latar sig på marken. Inte ens det hade hon tid med :P

Svar: Haha, hon kan om hon vill ;) Jag är väldigt tacksam över att hon inte bockar så ofta. För hälsan skull 😜
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: