Goldies Beauty Alice

2015-02-02
20:30:55

Nyskodd

Idag sände jag ett stort mentalt Tack till min mamma som hjälpte mig att kunna ta BE-kort. Utan de kunskaperna och min större fyrhjulsdrivna bil hade jag och Alice troligtvis legat i diket idag. Jag var en ruskigt dålig släpförare innan jag vidareutbildade mitt körkort och hade inte tacklat dagens väglag på bästa sätt. Istället kände jag mig relativt trygg bakom ratten, om man nu kan vara trygg på hal vägbana och ganska kraftiga vindar?
 
Hur som helst så tog vi oss till Mälarkliniken idag. Alice fick spruta nr två mot botulism och skötte sig fint för att sedan få pedikyr av Roger.
 
Roger var lugn och saklig med Alice. Jag förklarade läget och vad som hänt i fredags och han lyssnade. Vi började dock utan sedering. Det gick bättre än förra veckan med bara två mindre stegringar och ett par försök att ta tillbaka hoven. Alice gjorde bara  "utfall" med vänster hov, vilket var intressant då hon mig veterligen inte har några skador som skulle kunna påverka detta beteende. Jag tänkte för säkerhets skull be Eija vara extra noga där nästa gång vi ses. Hon hittade inget senadt men man vet aldrig.
 
När vi skulle varmsko så sederade de. Det kändes bra att det ändå gått bättre än förväntat innan det och att Alice hade slutat resa sig när Roger lyckades ha kvar sin position och fortsatte jobba när hon landat. Situationen blev inte lika laddad och jag satt en bit bort för att inte påverka.
 
Nu har Alice fått snösulor och jag lite tips på hur jag ska hålla undan början av hålvägg bak. Det känns bra, nu kan vi ut i skogen och jag har lite mer kött på benen. De trodde inte att beteendet skulle vara kvar länge då dagens skoning gick riktigt bra. Något som känns både bra i mattehjärtat och i plånboken.
Kommentar:
2015-02-03 @ 10:02:16

Jag körde aldrig släp förrän jag skulle ta BE-kort, haha knäppt va! Skönt att de gick bra för er, fyrhjulsdrift är guld i detta väder!

Va bra att de gick så bra :) skönt att de inte ser något stort hinder. Kommer bli toppen tror jag. Behöver bara en riktigt jäkla superlugn hovis. Kanske får droga hovis o inte Alice?

Skönt med sulor, det är en sån befrielse!

Svar: Snarare väldigt bra än knäppt! Det finns många där ute som skulle behöva lära sig hur ekipaget fungerar och hur man kör med levande last.
De verkade ha sett värre, så det var väl bra ;) haha, kan se om jag får testa det någon någon ;D
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: