Goldies Beauty Alice

2014-09-29
16:18:06

AWG del 1

Nu är årets sista tävling avklarad.  Det känns som att det är så mycket som jag vill skriva så jag tänkte dela upp dagen i flera inlägg.
 
Morgonen började med att jag lyckades få hovlack över hela vänsterhanden.  Som tur var så kunde Chris ta med aceton och rädda dagen.  Aceton ska helt klart läggas till i tävlingslådan.
 
Jag måste ha varit lite mer ner än jag trott då jag på vägen till tävlingen lyckades köra mot rött.  Ingen skada skedd men det var tur att jag hade sällskap i bilen som sa till så att vi kunde backa tillbaka till rödljuset.
 
Väl framme så gick det bra att anmäla sig.  Bästa groomen Malin var med och styrde upp där jag inte riktigt var med.  Jag hade inte så lång tid på mig att värma men det gjorde inget då Alice brukar klara sånt bra.
 
Dagens första klass var Trail D. Jag kände mig väldigt nervös redan innan start. Måste verkligen jobba på det.  Större delen av mönstret flöt på bra.  
 
Vi fick en mjuk jogg. Vändningen i boxen gick så bra. Alice flöt runt och hon kändes med mig. Vid grinden så hade vi lite kommunikationsproblem.  Troligtvis för att jag kände mig nervös inför galoppen som kom efter.  Jag tappade grinden pga Alive flyttade rumpan och slog den ur min hand. Helt klart en pilotmiss.
 
 
Sen kom galoppen.  På pappret iallafall.  Vi bjöd på ökad slängtrav istället.  Jag gjorde tvärt emot vad jag borde ha gjort. Jag spände mig, satte mig på höger sittben och manade på framåt. Istället borde jag ha stannat upp. Tagit tillbaka henne och gjort en ny fattning.
 
Vi avslutade banan med ryggning genom bommar. Ingen hit och vår fina kommunikation var inte närvarande.  Alice trampade runt en del så jag väntade ut henne och sedan så backade vi fint igenom. Jag måste lägga in ryggning oftare då jag räknat bort det lite eftersom "vi kan det".
 
 
Helt okej runda trots en diskning. Jag är nöjd då Alice gjorde ett kanonjobb. När jag får til min andning och nervositet så tror jag att det blir toppen. Någon gång ska vi komma igenom en godkänd Trail D. 
 
Det var något med den första starten som gjorde mig lugn. Jag funderar på om vi ska köra uppvärmningsklasser oftare. All nervositet försvann och jag kände mig väldigt avslappnad. 
 
Andra klassen för dagen var Ranch Trail C.  Vår första uppsuttna C klass. Jag hade verkligen inga krav på mig själv.  Det fick gå som det gick.
 
Lasse, jag och Sanna i collectingring
 
Mönstret började med släpa i trav. Vi hade testat helgen innan utan några problem men denna gång så ville inte Alice. Som tur är så fick vi till två travsteg som domaren kunde bedöma. Lassot gick bra även om jag inte träffade. Alice stod lugnt och väntade.
 
 
Sen var det dags för för galopp.  Jag kände mig väldigt lugn då jag känner att vänster inte är något problem.  Vi fick en riktigt fin fattning. Duktiga Alice! Galoppen höll inte hela vägen men det gjorde inget. 
 
 
Ryggning in mellan bommar gick inte så bra. Vi har nog aldrig klonkat så mycket.  Efter det var det grinden.  Denna gång gick det bättre och vi fick ett bättre flyt.
 
Resten an mönstret gick bra. Alice skötte sig riktigt bra och ground tie mot publiken blinkade hon inte ens mot. Duktiga tjejen! 
 
 
Oavsett om vi inte hade blivit godkända eller inte så hade jag varit grymt nöjd. Jag kände att jag kunde komma till ridning stundtals.  Tänk när jag får koll på nerverna och kan rida varje steg.  Då kommer det bli kanon. Vi kom på en sjätteplats.  Så nära den retsamma gröna rosetten! En fantastisk start på våra starter på C nivå. 
 
Samtliga bilder är tagna av Malin Skarin
Kommentar:
2014-09-29 @ 23:03:52

Kul med så mkt bilder :)
Man kunde verkligen känna skillnaden på dig före o efter trailen :P Du var sååå lugn sen efter haha :D Bara o hitta det lugnet på en gång nästa gång :)
Fattningen i ranchtrailen var toppenfin, den gjorde du grymt bra! Jag blev såå förvånad när hon inte ville iväg med släpan först! Typiskt, saker man VET att man kan liksom.
Ni är så fina tillsammans, du är så duktig som lärt din fina häst så mycket!

Svar: Det måste verkligen ha synts men oj vad det kändes bättre efter Trail D :) Då kunde jag andas igen. Det är toppen att ha med Malin. Proffsig hjälp och fina kort. Kan inte bli bättre :) Förstår inte hur du klarar att åka själv sådär. Jag skulle gå i bitar.
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: