Goldies Beauty Alice

2014-10-06
09:32:28

Kompisar

I lördags så fick Alice lite kompisar.  Rutinerna i nya stallet är att nyanlända hästar ska gå själva ett par dagar för att hinna landa och ta över lite lukt av sitt nya hem.
 
För min del så gör det här ingenting.  Alice har inga problem att gå själv och så länge hon har möjlighet att röra sig så tar hon ingen skada av detta.
 
Vi började med att släppa ut Alice och Boogie.  Quarterdamerna gjorde inga stora manövrar. Alice var ganska rätt på och Boogie sa ifrån att man måste bete sig när man umgås.  Sen gick de och åt lite överblivet hö i varsin hög.
 
 
Sen kom halvbloden. Till en början så hände ingenting men sen började hållihånget. De sprang ett tag inne i skogsdelen.  Alice är barfota och har bra koll på hovarna så jag var inte så orolig. 
 
 
De hittade ut på fältet efter ett tag som tur var. Brudarna som kände varandra drog iväg tillsammans och Alice stod kvar lite obeslutsamt vid valackerna i hagen bredvid. Sen så drog hon efter tjejerna och visade upp sin fantastiska accelerationsförmåga. Det är så häftigt att se. 
 
 
När springet i benen hade lagt sig så fick Alice vara med på utkanten av flocken.  Precis som det brukar vara. 
 
På eftermiddagen så fick jag en bild av M där den ett år äldre Grace hade huvudet på Alice rygg, så de två kommer troligtvis ha riktigt kul ihop. Även om Alice min där och då var mindre road.
 
Jag tycker det är fascinerande att vara med och se dem interagera med varandra. Hur Alice ter sig i grupp och hur de kommunicerar med sitt kroppsspråk.
 
Förr umgicks jag mycket med hästarna i hagen men har blivit sämre på det den senaste tiden.  Det är planen i vinter.  Umgås mer i hagen,  mysa mer och lastträna så att vi kan bli lika bra som Chris och Dusty. 
Kommentar:
2014-10-06 @ 18:26:10

Kul med kompisar :) hoppas hon får roligt. Är Alice en lekfull häst? :)

Meh, ni är ju vår inspiration till lastningen :)

Svar: Alice är inte direkt lekfull. Hon tycker mest om sällskap och kan dra någon repa i hagen ibland. Tanklöst springande verkar hon ha växt ifrån ganska tidigt.
Vi kan inspirera varandra ;)
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: