Goldies Beauty Alice

2014-10-23
18:56:00

Framme i Söderhamn

Äntligen så har det blivit dags för höstens John Moore clinic. Egentligen så hade jag inte tänk åka på någon clinic på hösten då jag la alla pengar på Campen i somras.  Eftersom Alice fick kolik kvällen vi kom dit så blev det inte så mycket kurs av den veckan. Som tur har så har jag en fantastisk mamma som gav mig och Alice detta i julklapp så att vi fick ett litet extra avstamp i träningen innan vintern.  Jag är så otroligt tacksam för den presenten. Tack världens bästa mamma ♡
 
Jag och Alice rullade strax efter halv tre mot Söderhamn efter att ha packat och tvättat svansen. Det var en nipprig Alice i stallgången. Hon dansade runt och skulle kolla på allt.  Hon brukar bli lite på tårna men idag var det lite extra. Som tur var så gick hon ända rakt på efter att ha kastat ett öga på alla höpåsar i andra spiltan i transporten. 
 
Resan gick riktigt bra. Det tog prick 3 h inkl ett snabbt stopp vid Gävlebron för en kaffe. Det är så skönt att åka med Alice då hon inte gör mycket väsen av sig.  Hon äter sitt hö och står som ett ljus. Jag kör Alice lös i trailern om hon åker själv.  Jag har märkt att hon åker bäst då så då kör vi så.
 
Vi anlände lite tidigare än de andra så jag kunde i lugn och ro packa upp och fixa. Alice lyfte inte ett ögonbryn på att gå in i ett stall själv. Hon åt och drack på en gång och verkade väldigt tillfreds medan jag passade på att smörja sadeln lite. Hon är ju egentligen inte själv.  Jag är där och det verkar räcka.
 
Nu ser jag fram emot morgondagen och att få träffa alla vänner som är på väg hit.
 
Depåstopp vid Gävlebron
Installerade och klara
 
Kommentar:
2014-10-24 @ 09:49:14

Duktiga älize <3 du har verkligen tränat henne grymt bra!

Hästar som är trygga klarar sig nog själva en stund tror jag. Dusty blev ju lämnad helt själv på Denan sist då de andra åkte hem innan oss men de gjorde ingenting. Han stod snällt ändå :) så skönt att vi har såna hästar :)

Svar: Tack vännen <3 Det är så skönt när man kan göra så. Att man kan slappna av på tävling plats och dyl.
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: