Goldies Beauty Alice

2014-10-24
22:39:00

Dag 1 John Moore Söderhamn

Vaknade med en röst som borde tillhöra en 70 årig rökare. Självklart så ska det vara något...
 
Vi började dagen i ridhuset.  Alice var lugn men lite tittig.  Det kändes ändå bättre än i våras och jag kunde hoppa upp och värma i skritt utan problem. 
 
Vi gick igenom läget och kollade vart alla låg. Jag och Alice kan flytta framdel bra men inte bakdel.  Där ligger roten till många av våra problem så det kändes som en bra sak att börja med.  Efter ett tag så fick jag till det och vi började få riktigt fina rörelser.  När jag ställer frågan korrekt är det mycket enklare för Alice att svara. 
 
Efter det gick vi vidare till övergångar.  Mitt största problem är att jag gärna höjer till en femma på en gång.  Alice blir därför irriterad (av förklarliga skäl) och jag stör henne.  Jag fick därför jobba på att be mjukt och att stanna mjukt och korrekt. 
 
Vi jobbade en hel del på att få till snabba svar på det jag ber om utan att forcera henne.  Väldigt nyttigt för mig,  väldigt skönt för Alice. 
 
Michelle och Ia
Samling
 
Efter lunch så kände jag mig hängig och beslutade då att inte rida för att orka med lördag och söndag också. Jag tog därför det radikala beslutet att låta Michelle låna Alice då hon inte kunde rida hennes häst. 
 
Det var så kul att se Alice under ryttare och höra vad Michelle tyckte om henne och vad vi skulle behöva jobba vidare på. Jag fick många saker bekräftade och många nya insikter. 
 
Det var ganska skönt att kunna sitta på en stolbi arenan och kika på de andra.  Det är också otroligt nyttigt precis lagom för mig då jag var ganska sliten.
 
Michelle,  John och Alice
Alice och Tappis
Tappis
Jag och Ia
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: