Goldies Beauty Alice

2014-07-30
22:35:29

AWG

Jag har glömt att berätta att vi nu är anmälda till klubbens KM i september. 
 
Denna gång har jag valt att pusha mig själv utanför min komfortzon och testa vingarna liye extra. Vi kommer därför bara att delta i tre stycken KM klasser på C nivå. Vi kommer möta klubbens elit i de klasserna och jag känner att det är nog det jag behöver. Låga förväntningar på placering utan bara testa hur det går. Vi har inga stora chanser mot de vi kommer möta och det känns bra.
 
Ranch Trail, Showmanship at Halter och Freestyle Reining blir det.
 
Ranch Trail känns kul att testa på C nivå. Det har känts bra när vi startat D-klasser och nu blir det spännande med lite svårare mönster.
 
Showmanship at Halter testade vi förra året. Vi har mycket att öva på här men det får gå som det går. Kul att se om det går bättre i år än förra året. Jag är lite fundersam på hur vi ska hinna med grommingen mellan Ranch trail och Showmanship. 
 
Freestyle Reining ska bli så kul! Vi måste börja galoppera mera. Här har jag egentligen tagit mig lite vatten över huvudet. Vi har inte kommit så långt här som jag velat. Jag ser däremot fram emot att få klä ut mig! Planen är densamma som förut och det är bara peruken kvar att införskaffa. Jag skickade även en fråga till tävlingssekreteraren om det är ok att rida med bara peruk med tanke på vad som står i proppen. Så håll tummarna!
 
Den ursprungliga planen var att starta hos Taure innan men de har inte släppt sin propp än - endast klasserna. Deras klassuppställning kändes inte heller så bra så jag tror vi hoppar den tävlingen. Det finns roligare saker att lägga pengar på.
 
 
Kommentar:
2014-08-03 @ 23:28:48

Tjoho! Så kul att ni ska vara med :D Nästa år måste ni med på Nationals! Alltså vilken stämning o härliga människor. Faktum är att WRAS-tävlingar känns oerhört mkt mindre lockande just nu...

Svar: Känns riktigt bra :D Man måste våga lite! Testa på vad vi har att möta nästa år när vi går upp på C på riktigt.
Kan tänka mig det! Får se om jag har råd och mod att vara med nästa år!
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: