Goldies Beauty Alice

2014-12-06
23:37:42

Hoppetossa

Alice  är ..pigg! Som  fan på ren svenska.  Det  är  kul att  se  denna ändring i allmäntillståndet och i humöret även  om  det  till ganska stor  del  beror  på det smärtstillande  hon går på.
 
Vi har tillåtelse  att  promenera obegränsat på bra underlag  och idag så blev  det  ännu en  runda i ridhuset.  En sak som  är  mindre positiv med vårt stall är just avsaknaden  av  direkt  anslutna grusvägar.  Därför  går vi i ridhuset.  Som dagen till  ära  var  nyharvat.
 
Alice sköter sig  trots  att  hon har myror i benen och  man ser hur hon så gärna  vill springa,  leka och  busa. Idag var första  gången  sedan hon ställdes av för ca 1 månad sedan som hom faktiskt  bockade medan jag  lett henne.
 
Första och  andra  gången  var det för  att  jag  omedvetet  satte fram  axeln mot henne  (trav när vi haltrar) och hon tog vara  på  signalen med råge. Tredje  gången  så var det ett tappert försök  att  få  igång  Alex  i buset utan större  framgång. Det  är  tur  att  Alex  är  så  trygg  med sin matte för han lyfte knappt  ett  ögonbryn  när Alice  spattade loss upprepade  gånger. Jag  kan  inte  göra  annat  än  att  skratta  åt  henne, lilla fröken  fräken. Hon hoppar  bort  från mig när  hon sprätter iväg  och  är kontaktbar, så situationen  är inte helt  utom kontroll.
 
Det  känns  ändå skönt  att  kunna  leda min unghäst  som stått  i en månad i en sjukruta i bara grimma.  Jag  känner  mig  trygg i det och  litar på  Alice. Det är  ingen  revolutionerande  sak men ändå ingen självklarhet  i alla  kretsar.
 
Imorgon  är  det  tomte trail  i stallet  och  jag  planerar  att  vi tar  en  promenad  bland  alla  hinder  så att  det blir  lite omväxling  i Alice  vardag. 
 
Ground tie  funkar  fortfarande  trots överskottsenergi 
Med all extra tid  jag  har  just nu så fönstershoppar jag på nätet.  Dessa benskydd har jag  dreglat över länge.  Jag  antar att dressyrryttaren inom mig fortfarande  lever  kvar och gör  sig påmind. 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: