Goldies Beauty Alice

2013-03-16
14:54:00

Lördagstrail

Idag begav vi oss i vanlig ordning till Wiggeby för att traila lite. Denna gång så blev det lite mer åt showmanship hållet då Ebba var snäll och hjälpte mig med en massa tips, råd och regler.
 
Alice var lite orolig i transporten på vägen dit och trampade runt när vi stannade till. Jag vet inte om det beror på att vi har åkt med sällskap så mycket nu den senaste tiden men det är definitivt någonting som vi ska kika på. Hemåt var det däremot inga problem. Då gick hon själv in i transporten utan att jag hunnit be henne och hon stod som ett ljus hela resan dit.
 
Vi fick idag sällskap av E & Athena från vårt stall. Himla kul att folk vill följa med och testa på lite olika saker med¨sina hästar. De var väldigt duktiga och Athena tog alla konstigheter med ro.
 
Alice skötte sig bra idag och lyssnade fint. Testade att träna med kedjan på igen men är fortfarande lite velig med om jag ska ha kedja eller inte på tävlingen. Jag tycker det känns som att hon svarar mycket bättre utan, så om det fortsätter såhär så blir det grimskaft.
 
Jag var lite trött idag, så vi åkte hem tidigare än vanligt men det kändes bra att avsluta på topp. Jag är väldigt nöjd med de råd och pionters som vi fick idag av Ebba. Nu ska jag träna lite hemma och försöka få ordning på mitt kroppsspråk, då det är det som behöver filas på mest.
 
Vi var inte så många idag men ett nytt ansikte (så vitt jag vet) som testade lite. De verkade ha gjort det här förut och hade koll på läget. I övrigt så tuffade alla på och det är skönt att kunna slappna av i ridhuset och koncentrera sig på sin häst, då man vet att alla andra kör sitt race utan att det blir problem. Det är ett mysigt gäng som håller till på Wiggeby och dessa träningar, så jag rekommenderar dem varmt.
 
Det blev en massa fotande med tyvärr så överexponerade kameran många bilder så det blev på tok för ljusa och vissa partier av tex ryttaren blev inte så bra. Bjuder på några som går att visa.
 
Vimmelbilder
S & Dario jobbar på att pausa
C & Alex. Alex kommer från samma ställe som Alice. C har varit med från starten med Alex och varit med och valt hingst och pysslat med honom som föl och nu som vuxen. Det är så kul att se dem tillsammans då man ser det speciella bandet som de har tillsammans.
C & Eikar tar sig an banan. De brukar besöka vårat stall och tävla för den ridklubb som håller till här.
Här är Ebba som är så snäll och står ut med mig och mina frågor. Hennes häst Hottis är ett år äldre än Alice.
E & Lex tar sig an grinden. E och hans fru delar häst. De är så fina att se tillsammans alla tre då de verkar ha sån harmoni tillsammans. Johan är underbar och ställer upp för mig mycket i stallet men jag tror aldrig att vi kommer dela häst.
Vänder i boxen.
 
Vanligtvis så är det många unghästar med på dessa träningar, vilket är toppen! Då kan vi alla byta erfarenheter och synvinklar. Trots att det mestadels är yngre hästar så är det väldigt sällan det är stök och bök på träningarna. Alla har roligt och man litar på att alla har koll på sina hästar.
 
När vi kom hem så fick Alice vara nakenfis i det fina vädret.
Avslutar med den obligatoriska bilden där hon blundar
Kommentarer:
2013-03-17 @ 09:57:07
#1: Maria

Synd att missa er! Hoppas vi ses snart!

2013-03-17 @ 21:02:30
#2: Elin

Men vad mysigt och kul ni ser ut att ha haft :D

2013-03-17 @ 21:37:13

Ser så himla roligt ut :) Önskar jag hade bil o släp så skulle min gula också kunna åka med.
Så himla fin hon är i kroppen!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: