Goldies Beauty Alice

2013-02-28
09:54:59

Täckesmarodör

Jag har insett att jag varit väldigt besparad av jobbiga hagkompisar under mina 11 år som hästägare. Lucas straffkommenderades till valack hagen förut då han började klättra på tjejerna. Efter det så har mina täcken strimlats på löpande band och grimmorna ser ut som trasor.

Innan Lucas bytte hage så brukade jag kalla killarna för HW klubben då alla har Rambotäcken. Nu förstår jag varför då ingenting under 1200 D överlever där.

Det är som ett riktigt grabbgäng, de bits och pucklar på varandra dagarna i ända. Stereotyp grabbigt som det bara går. Lucas är verkligen inte utan skuld då han verkar kunna nypa tillbaka, det är bara det att jag inte varit med om detta sedan Mårten och Lucas släpptes ihop första dagen och Mårten skalade av all päls på undersidan av Lucas hals. Nu är det bilmärken och sårskorpor över halsen och trasiga täcken över allt känns det som.

Eftersom det är en månad kvar tills han flyttat så får jag försöka fixa med täcke och dränka in det i Antibit.

Som sagt - Lucas är verkligen inte utan skuld men det känns lite hopplöst just nu.



RIP gröna setet ♡
Kommentar:
2013-02-28 @ 21:04:33

Åh men de e såååå jobbigt! Så är de i Dustys hage också. Alla sliter o drar i varandra. Verkligen ALLA. Man blir så less! Han ser mer ut som ett lapptäcke just nu.

Svar: Ja, det är himla irriterande. Nu verkar det dock ha lugnat ner sig när ledaren kommit tillbaka från sjukhagen, så Lucas är hittills *peppar peppar* inte lika angripen nu.
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: