Goldies Beauty Alice

2012-12-31
16:20:42

2012

 
Självklart så måste vi blicka tillbaka på året som gått! Jag kommer dela upp året i två inlägg då det annars kommer bli så fasligt lång.
 
Januari
 
Alice och Lucas står i ett eget stall som jag sköter själv. I samband med det så får vi en väldigt fin och speciell kontakt redan från början. Det är i princip bara jag som ger dem mat och sköter om dem.
 
Alice och jag håller fortfarande på att lära känna varandra och vi småpysslar i vardagen. Eftersom vi fortfarande är så nya med varandra så är det inget avancerat, Jag ryktar, lyfter hovarna och sätter upp lite regler när hon får maten. Hon är en väldigt mjuk fröken som gärna gosar lite extra.
 
När vi väl avancerar så är det väldigt kravlöst och hon får vila ett bra tag efteråt.
 
Flätad för första gången.
 
"Jobbat" i sidepull för första gången. Min sambo ledde henne och vi följde efter. När vi svängde så la jag ett litet tryck i respektive tygel och gav eftergift när hon svängde.
 
Februari
 
 
Longerades
för första gången 
 
Tömkördes för första gången (med ledhjälp)
 
 
 
Mars
 
Sadel första gången
 
Vi bytte även stall i mitten av mars till det stall vi står i nu. Alice var lättlastad och stod som ett ljus hela vägen.
 
April
 
Tävlade för första gången.
 
Pay N Ride 1/4 WRU - inga krav utan vi kollade mest in allt som hände. "Diskade oss" på backhindret med flit då vi inte var redo för att backa in och igenom ett hinder.
Öppna grind för första gången
 
Tävlade på riktigt - kom på andra plats!
 
Maj
 
Jobbar vidare med sadel
Alice växer
Tömkör lite oftare
Löshoppas för första gången. Klarar det galant
 
Juni
 
Släpps på bete på årets ruskigaste dag. Endast 2 plus och isvindar blandat med regn. Alice började helt enkelt betetsäsongen med täcke.
Vi leker med bollen
Bästa C hjälper mig ta kort på Alice
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: