Goldies Beauty Alice

2014-11-25
21:54:00

Krasslig

Är det inte det ena så är det det andra. Alice var återhämtad från det svullna benet och i lördags så släppte jag henne i ridhuset. Planen var att se hur hon rörde sig innan hon skulle få gå ut i stora hagen igen. Eftersom det troligtvis skulle bli lite spring då så tänkte jag att det är bäst att vara säker på att se henne in action utan lera, steniga nedförsbackar och glada kompisar.
 
Hon for iväg som en kanonkula när jag tog av grimman. Jag hade verkligen inte väntat mig det men hon dansade fram, så jag tänkte att så illa kan det inte vara. Hon hade inte varit halv av såret heller innan. Efter ett tag så började hon stanna upp lite då och då så jag tog upp mobilen och filmade henne lite medan jag bad henne att röra sig.
 
 
 
Alice är så oändligt vacker, jag blir verkligen så tagen av henne när hon rör sig. Så tacksam över att hon är min. Vi körde lite kravlös longreining också i bettet. Gick runt fyrkantsspåret och tog ett ledande tygeltag åt varje håll. Inga problem och hon var arbetsvillig och lyhörd. Trots att hon inte visste vad jag menade så försökte hon och klurade ut det. Duktig tjej.
 
 
 
I söndags så var det mindre bra. Alice hade varit knackig vid intaget och visade sig var det även när jag tog ut henne ur boxen. Jag kände igenom henne, kratsade hovarna och sköljde benen. När benen var sköljda så var hältan borta och hon rörde sig bra. Hittade ingen puls i benen och hon reagerade ingenstans när jag visiterade. Så jag vet verkligen inte vart det ligger någonstans och stör. Sen om löspasset i ridhuset dagen innan medan hon fick busa av sig var himla korkat eller inte och påverkade detta vet jag inte. Inget man kan göra något åt nu och det blir bara värre om man grämer sig över det. Gjort är gjort.
 
På torsdag så kommer kiropraktorn ut och ska känna igenom henne. Jag hoppas hon hittar någonting så att vi kan koma vidare. Imorgon så tänkte jag se om jag kan lokalisera vart det kommer ifrån och se om jag kan hitta tecken på en hovböld. Det ser ut som att det skulle kunna vara orsaken då hon rör sig sķom om det sitter i hovarna.
 
Utöver det så hoppas jag att hon mår bra snart. När Alice är nere så blir jag också nere och hängig.
Kommentarer:
2014-11-28 @ 13:11:04
#1: Kristin

SÅ vacker :-) quarter?

Svar: Tack snälla :D Japp, hon är en quarter.
Goldies Beauty Alice

2014-12-02 @ 23:09:10
#2: Linda

Hon ÄR väldigt vacker. :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: