Goldies Beauty Alice

2013-10-31
22:17:50

Behandling och ridtur

Tiden bara flyger förbi. Livet tuffar på här hemma och i november så hoppas jag att ha lite mer tid för henne.
 
I onsdag så var Helen från Friska hästar Sverige här igen och behandlade Alice. jag är så otroligt glad för dessa besök och man ser att de verkligen har hjälp Alice läka. Jämför man med det gamla såret så har detta läkt med en otrolig fart. Det är bara två veckor sedan hon skadade sig igen och såret är nästintill läkt. Det känns fantastiskt.
 
Helen har också ett så fint handlag med djuren. Hon är mjuk och fin mot Vincent trots att han gnäller och vill ha uppmärksamhet. När Alice tycker det är jobbigt och det är dags att behandla såret så är Helen så fin mot henne och bara utstrålar att Alice kan lita på henne. Jag kan verkligen rekommendera henne och hennes verksamhet.
 
Helen och Alice
 
Idag torsdag så passade jag på att hoppa upp lite och rida på ridbanan. Checkade av hennes sinnesstämning från marken och hoppade sedan ganska snabbt upp.
 
Vi började precis som i söndags med inactive rein åt båda hållen. HOn var mjukare än i söndags och gav väldigt fint. Då gick jag över att flytta bakdel. Denna gång så gick det så otroligt bra. Jag behövde inte alls ha samma kontakt i handen och hon kändes mera framåt.
 
Vi red sedan runt lite på ridbanan. I början så ville hon inte lyssna på inactive seat. Efter två stopp så var hon mera mer på noterna och vi började svänga lite. Att svänga åt höger funkar hur bra som helst! Mest för att jag har bättre kontroll över min kropp för att be om den svängen tror jag. Ibland så tänkte jag för skarpa svänga och hon började nästan ge mig en spin. Fina Alice.
 
Åt vänster var både hon och jag lite stelar. Hon spände sig i nacken men släppte handen och svängde fint efter ett par försök, när jag hade koll på vad jag bad om.
 
Jag tycker det är så himla häftigt att denna häst som inte alls är riden så många gånger svänger så bra och lyssnar så fint. Jag kan knappt bärga mig tills vi kommer igång ordenligt!
 
Kommentarer:
2013-11-01 @ 13:51:27

Och hon gör de där fina svängarna för att DU har gjort ett toppenjobb! Så himla coolt! Du är min idol Elin :D

Svar: Tack Chris! Det är så svårt att förstå det men jag försöker.Ojojoj, du som är så duktig ska väl ändå inte ha oss som idoler. Det funkar ju inte.
Goldies Beauty Alice

2013-11-01 @ 20:50:52
#2: Tette

Håller helt med chris!
DU har lärt henne det!
Hon ska va lycklig som har Dig som matte <3
Ses snart hoppas jag :D
Kram!

Svar: Tack fina du <3 Det är lite svårt att ta in allting positivt efter det här året men jag försöker :) Detsamma till dig och Molly! Tänk om lilla gräshoppan skulle hamnat någon annanstans!
Vi måste få ihop ett par träningar.Kram
Goldies Beauty Alice

2013-11-04 @ 10:39:10

Fungerar alldeles utmärkt! :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: