Goldies Beauty Alice

2013-05-27
21:19:31

Bättre

Tempade Alice imorse och försökte få tag på veterinären för lite råd. Hon hade lite lägre temp men kändes lite hängig. Lite stel när jag tog ut henne ur boxen men det försvann efter ett par steg.

Veterinären ringde upp efter ett tag och försäkrade mig om att det inte var någon fara med svullnaden vid inken. Däremot så skulle jag hålla ett öga öppet så att hon inte steg i temperatur mer.

Tog in henne från hagen när jag var i stallet ikväll och då såg hon piggare ut. Nere på 37, 7 - vilket kändes skönt. Fortsatte behandlingen med salvan, vilket Alice inte tyckte var så kul.

Efter det så tog jag ut henne på ridbanan och kolla hältan. Såg inget av det, vilket kändes skönt.

Förhoppningsvis så fortsätter det åt set här hållet.
Kommentarer:
2013-05-28 @ 14:16:46
#1: Sara

Hoppas det fortsätter åt rätt håll! :) fina lilla Alice

Svar: Tack. Det verkar som att det rullar på mot läkning nu :)
Goldies Beauty Alice

2013-05-29 @ 16:34:00
#2: Maria

Åh, hoppas hon piggar på sig snabbt nu! Beror febern på inksalvan alltså? Hottis fick inte feber av sin, men däremot kämpar vi ju fortfarande med att få såret att läka :(

Svar: Ja, hon repade sig ganska snabbt efter febern. Tror inte att det var salvan i sig, kanske att det blev en förhöjd temperatur för att kroppen jobbade med inken. Ursh vad jobbigt att såret fortfarande är kvar :(
Goldies Beauty Alice

2013-05-29 @ 23:37:05

Krya på sig, lillan!

Svar: Tack, hon börjar må bättre nu.
Goldies Beauty Alice

2013-05-31 @ 16:45:23
#4: Tette

Hur mår hon? Blir orolig när du inte uppdaterar <3

Svar: Hon mår bättre, så det blir nog bra tillslut.
Goldies Beauty Alice

2013-05-31 @ 22:31:28
#5: fredrika

Chili hade ju världens största ink som vi behandlade. Svällde
Upp riktigt ordentligt under första v för att sedan spricka o bli
En krater. Skitäckligt! Se till att ha zinkpasta hemma tills den spricker ;-) mot flugorna. Dessutom fick vi göra om proceduren 3 ggr.. eftersom den var så stor. Så svullnad i området är helt normalt :-) hoppas hon blir bättre snart.

Svar: Jag hittade din tråd på Buke från Chilis ink. Det var riktigt skönt att kunna läsa om era erfarenheter.
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: