Goldies Beauty Alice

2013-07-31
23:46:40

Onsdagsfix

Äntligen hemma hos min skitgris!! Så jag har saknat henne och själva känslan av att vara nära pållarna.
 
Imorse så fick jag förbi henne på morgonpromenaden och smörjde in inken och för att pussa på henne. Då fick hon syn på mig på långt håll och vädrade med öronen spända mot mig. Sedan så kom hon skrittandes med full fokus på mig, min fina tjej.
 
Den första tanken jag hade när jag såg henne nu var att wow, vad vuxen hon hr blivit! Ibland behöver man komma bort för att få lite perspektiv på saker och ting.
 
 
Åkte iväg mitt på dagen och köpte ett nytt insektstäcke på Hööks eftersom det gamla bara kasar runt. Köpte då även nytt schampoo då det börjar ta slut och jag vill spara Cowboy Magic till tävlingarna. På granngården hittade jag Tar Plaster som jag ska testa på inken men glömde såklart att köpa världens bästa pälsglans när jag var där...
 
När jag sedan kom tillbaka så tog jag in skitgrisen som kvällen till ära hade svidat om! Nu var det istället den vänstra sidan som var redigt skitig.
 
Om det inte hade varit för inken så hade jag faktiskt låtit henne vara så. Vi ska inte göra något speciellt den närmaste tiden så om hon vill vara skitig så är det helt okej.
 
MEN eftersom hon ska få på sig det nya insektstäcket och Tar Plaster så blev det till för fröken att bada lite. Hon verkade inte tycka att det jobbigt och jag lyckades få bort det mesta av allt det svarta. Med tanke på att denna finkorniga sand/jord verkligen kryper in under pälsen så blir det till att ta krubba ordentligt för att få bort allt.
 
Alice var så otroligt duktig när jag sprayade på inken. Hon var lös i gången och freakade inte alls ur som jag tänkt att hon skulle göra. Jag är så stolt!
 
Min fina lortgris
Dusch
Stor tjej nu! Fyller ut täcket som det ska vara nu.
Nya flygtäcket. Betydligt bättre passform på detta än det förra.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: