Goldies Beauty Alice

2013-12-31
17:52:14

Avslut av 2013

Dels så har jag haft fullt upp med de mesta den senaste tiden, Alice har fått vila som planerat och så har jag känt att det inte riktigt har varit helt bra med henne.
 
Jag har känt under hösten att hon varit spänd och lättare att bli nervös. Hon spänner sig något frukansvärt och i vissa fall tar sig stressen form med att musklerna skakar. Inte allt för ofta men tex i spolspiltan så kan hon stressa upp sig bara av att hamna där, det är inte bra i längden. Jag har bara tänkt att det har tänkt att det beror på operationen och läkningen, vilket det säkert gör. Nu så kände jag dock att vi måste ta tag i det.
 
Helen från Friska Hästar Sverige kom därför ut och behandlade henne idag. Det kändes bra, vi avslutar 2013 med behandling och gör det bästa för att träda in i 2014 och börja om på ny kula. Helen hittade spänningar i muskulaturen och svansroten. Hon behandlade även magen, jag har inte märkt att Alice har haft problem med magen men efter behandlingen så bubblade det av bara helskotta.
 
Det känns bra, vi har hittat saker vi kan åtgärda. Jag hoppas att min gamla kelsjuka och avslappnade pålle ska komma tillbaka till mig. Efter Lucas bortgång så har det etsats sig fast hos mig att Alice får inte bli dålig. När jag kände att det inte bara var en svacka så vill jag göra någonting åt det på en gång. Jag vägrar att hon ska gå samma bana och ha ont. Trots att det med all säkerhet inte är slutet för henne utan jag får ta till mig allt Helen kan och ta vara på det så springer det ibland iväg i huvudet.
 
Efter Alice behandling så var det min tur. Det började bra en efter ett tag så kändes det som att allt blod forsade tillbaka till huvudet och jag mådde frukansvärt illa. Även om min kropp reagerar på det viset så vet jag att det är bra, en genomströmning har kommit tillbaka och i slutändan så blir det bra. Det är ganska häftigt att själv ta del av samma behandling som sin häst, då vet man ungefär vad som sker i kroppen. Jag blir ioförsig otroligt trött medan Alice blir piggelin av bara helskotta.
 
När hon fick komma ut i hagen igen så blev det ett tjockare täcke. Jag hoppas att det kommer hjälpa hennes muskler till avslappning.
 
Nu blickar vi framåt mot ett nytt år. Jag vet att vi kommer klara det här jag och Alice. Vi kommer köra på mot nya mål och nästa år kommer speglas i relationens tecken. Jag har inga stora planer för tävling och dyl utan vill att vi ska få en så fin relation som möjligt. Jag kommer gör allt jag kan för att rehabilitera min kropp och se till att Alice mår bra. Vi kommer fortsätta framåt och Lucas kommer alltid finnas med i mina tankar. Alla misstag han fick utstå kommer jag ha med mig och försöka undvika med Alice.
 
Avslutar med en Nyårsflirt från Alice
Kommentar:
2014-01-02 @ 19:43:33

Du är så bra elin. Verkligen reflekterar o tänker o känner. Grymt!

Svar: Detsamma till dig Chris! Du och din guldhästär verkligen en inspirationskälla för mig och min vita häst.
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: