Goldies Beauty Alice

2012-11-29
13:57:45

Snö och täckesfunderingar

Nu har snön kommit till oss, precis lagom till att Alice täcke är helt sönder :( Jag ska leta efter ett nytt på mässan på lördag.

Vad har ni för täcken på era hästar! Alice har just nu ett skaltäcke med ett stalltäcke under, så att hon skyddas där täcket är trasigt.

Sedan har hon ett tjockare vintertäcke som hon har när det blir kallare. Om det blir kallare än så kan hon få ett undertäcke.

Anledningen till att hon går täckad fast hon är så ung är att hon föll ur när hon började växa i vintras. Då gick hon utan täcke och jag vill inte att det ska hända igen. Därför vill jag att hennes kropp ska fokusera på att växa och inte att hålla värmen.



Bild från i feb när hon har det tjockare täcket på sig.
Kommentarer:
2012-11-29 @ 18:50:14

Donna och Whizzlan har just nu täcken med halvhals på 200g blir det kallare än 10 minus får dem nog något mysigt under eller kanske täcke med helhals. Oliwer går nakenfis så länge det inte är något större oväder :)

2012-11-30 @ 21:33:59
#2: Johanna

Curry har ofodrat regntäcke bara för att jag hatar skitiga hästar. Han har ett lätt fodrat regntäcke som vintertäcke och ett 300grams vintertäcke att ha när vargavintern träder in.
Zan står med ett 250grams vintertäcke med hals nu ute och fleecetäcke inne.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: