Goldies Beauty Alice

2015-05-10
19:56:23

Bättre men inte bra

Dagarna rullar på. Alice vistelse i sjukhage i 9 dagar verkar ha god inverkan på hältan då hon nu är ren i skritt på rakt spår både på plant underlag och i lutning. Hon kastar dock fram hovarna när hon går och är okaraktäristiskt snubblig. Om det sistnämnda har ett samband med skadan vet jag inte men det känns iallafall bra att hon inte haltar längre. Jag har inte kollat henne på böjt spår eller i trav och tänker låta bli att göra det tills ev återbesök. Nu håller vi oss på grusvägarna i skritt.
 
Jag håller tummarna för att hon iallafall ska få gå ut på sommarbete. Sjukhage ensam medan kompisarna är ute och har det gott kommer nog inte vara populärt. 
 
Hon har lagt på sig lite nu när hon äter ordentligt och verkar ha accepterat sin nya tillvaro. Det är intressant att se hur rund och välmusklad hon är trots att hon stått så länge. Vi han knappt bygga nya muskler efter vilan under vintern, så det är glädjande att se.
 
Promenaden idag gick bra. Jag började den på dåligt humör men avslutade med en bra känsla. Alice vill gärna gå och snappa upp gräs medan vi går men när jag kollar på henne så ser man hur hon slutar upp och tittar på mig som att hon aldrig skulle göra något sånt. Jag tror att hon skulle vissla om hon kunde för att förstärka det hela. 
 
Det känns så kul att jag fortfarande kan be henne att flytta hovarna i väldigt korta steg. Jag bad henne ta två små steg med framhovarna för att gå ner i en liten vattenpöl och Alice svarade som om vi aldrig gjort annat. Duktiga häst!
 
Dagens bilder från promenaden.
Alice i vattenpölen.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: