Goldies Beauty Alice

2015-03-24
05:56:24

Ut i skogen

I tisdags förra veckan passade jag och Alice på att gå ut i skogen medan solen fortfarande var uppe.
 
Jag tänkte att vi behövde ta tjuren vid hornen och ta tag i Vattenproblemet. Jag och fröken behöver komma ut mer, så det här är en bra början.
 
Inledningsvis så hade jag en ofokuserad häst som hellre lyssnade på ljudet från bilar och andra ljud som hon vanligtvis inte bryr sig om.  Jag bad henne att gå i det lite geggigare partierna, något som Alice inte riktigt höll med om. Vi gjorde därför sidepass fram och tillbaka tills att hon var med mig, sänkte huvudet och tuggade.
 
Resterande av promenaden var lite mer fokuserad men min vildhäst höll stenkoll ut i skogen efter potentiella rovdjur och annat löst folk. Jag gick lite oberäknade vägar och svängde runt träd, lämnade stigen och ryggade runt större stenar. 
 
Vi stötte på en liten vattensamling, vilket var perfekt. Alice traskade rakt igenom den och kunde obekymrat stå kvar i den medan jag fotade.
 
Det känns som att vi får försöka ta ett par uteritter/promenader i veckan framöver. Det skulle nog göra oss båda gott. Denna vinter i ridhuset har varit bra för vår igångsättning men nu är det dags att se stora världen igen. 
 
 
 
Kommentarer:
2015-03-24 @ 10:15:09

Sjöhäst! haha :) Duktiga ni är. Jag föredrar att va inom fyra väggar ;)

2015-03-24 @ 23:53:35

Härligt med lite vattenträning! Det behöver jag och mina verkligen träna på. Kajsa har jag ridit igenom vatten och en riktigt bäck med, men hon undviker gärna små pölar. Llillen tokvägrar att sätta hoven i något vatten! Så svårt det där tycker jag. Hur man än styr och ställer dem så kan de bara gå runt eller över pölen hur lätt som helst med deras långa ben haha. Men att göra en liten sidepass som du gjorde kanske hjälper då?

2015-03-26 @ 12:56:20
#3: Thea

Jag har aldrig vattentränat. Med tanke på att Macha badar i en å som går genom sommarhagen tror jag inte det ska vara ett problem. Men, om jag vill att hon ska gå igenom en pöl någon annanstans kan det nog bli tvärstopp. :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: