Goldies Beauty Alice

2015-03-31
12:13:55

Måndag, tisdag, fredag

Förra veckan flög förbi. Vi jobbade på bra med vila onsdag och torsdag medan jag var i Göteborg. 
 
Måndagen bjöd på ett riktigt kalaspass. Vi var synkade och jag red mer på känsla än jag gjort tidigare. De korta stunder där den riktiga ryttaren kommer fram betyder så mycket. Extra roligt är att hon visar sig oftare nu och att de korta stunderna blir längre.
 
En sak jag har börjat göra och som jag rekommenderar är att om möjligheten finns så skrittar jag fram för hand. Då är vi båda varma i kroppen och eftersom jag också böjer och checkar av slutan och sidvärts innan jag sitter upp så hinner jag upptäcka eventuella stelheter hos oss båda. När jag är själv så går jag även och grimaserar för att få loss mina käkar. Då slappnar jag av i höfterna och blir mer följsam i sätet. Det är nästan så att jag gör det bland folk också.. snart så..
 
Tisdagen bjöd på en nysladdad bana. Alla ville vara på ridbanan i det fina vädret så jag njöt av ett ridhus själv. Eftersom en nysladdad bana är ett perfekt verktyg för att se hur pasd mycket stadigare vi blivit så låg fokus på raka linjer utan vägg att stödja oss mot. Jag insåg att spikraka vägar har vi en bit kvar till men spåren slingrade inte lika mycket och Alice tappar inte bogen inåt lika mycket som förut. Så vi kommer fortsätta jobba på styrka och smidighet. Snart sätter vi de perfekta vägarna.
 
Fredagen hade jag inte tänkt rida men möttes av den fina överraskningen att Maria och Camilla hade lagt ut bommar!  Tänk vad roligt det är med spontana bomserier en grå fredag. Vi hakade därför på. Det gäller att passa på när möjlighet  och trevligt sällskap finns.
 
Vi körde inget långt pass utan det var bara skönt att checka av. Både skritt och trav kändes helt okej och efter att lite förstrött klivit över en av de upphöjda bommarna och slagit i så visade Alice hur grym hon är på bommar.
 
Jag la henne fel vissa gånger men hon redde ut allt och tuffade på. De sista gångerna så kom jag ihåg att spänna magen och tusan vilken häftig känsla det är när vi jobbar tillsammans!
 
Bilder från i fredags
Travbommar 
Galoppbommar
Bild tagen av Camilla 
Kommentar:
2015-04-02 @ 08:16:23

Mer bommar åt folket! Önskar jag också hade några fler som ville traila lite random. Tur jag har en snäll pappa istället :P Alice är en riktigt trailhäst ju!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: