Goldies Beauty Alice

2015-01-26
12:10:00

Vinthund

Igår såg jag när vi tränade med Hanna och Nikki att Alice blivit lite som en vinthund. Jag  har lagt på högivan nu i hopp om att det kommer ge resultat. Hon ser fortfarande bra ut i hullet men det kan gå fort utför.
 
Nu går därför Alice på 12 kg hö om dagen och samma giva Primero för att  kunna se att höet ger effekt. Om det behövs kan jag därför öka primero också.
 
 
 
Vi fick som sagt besök av Hanna och Nikki igår. De fick testa på lite Trail inför BB-CUP. De var så duktiga och utvecklades massor bara på den dryga  timmen som vi tränade.
 
Alice var med som visningshäst och det är kul att se hur lätt saker vi tränat på utförs. Hon hade lite problem med att hålla sig vid min axel utan går lätt förbi. Det får vi träna mer på och hitta olika signaler och situationer där longreining och halter är skilda.
 
 
Kommentar:
2015-01-27 @ 22:46:46

Hoppas hon lägger på sig. Eller ja inte går ner iaf :) hon ser fin o smärt ut!
Kul med H och N. Vill också träffas o träna!

Svar: Hon har lagt på sig lite redan, så det känns bra :) Ja! Jag ser fram emot att ses och träffas. Vad sägs om Denan i mars?
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: