Goldies Beauty Alice

2015-01-03
15:37:57

Trail på hemmaplan

Vi började året med en uteritt på nyårsdagen  och idag en liten intern träning med trail. Bästa stallkompisarna Maria och  Camilla  var med och det är så kul att  kunna träna ihop.
 
Vi behövde som tur var inte släpa fram alla bommar då det hade varit hoppträning precis innan. Det blev en liten travbomsserie ochven galoppfjäder. Nu så galopperar inte vi än men vi tog den i trav. 
 
Stallet har utökats med en fast grind. Den är lite skranglig och olik de andra fasta grindar vi stött på så det var verkligen nyttigt. Vi måste jobba på att Alice inte ska nosa på grinden hela tiden. Vi öppnar ju ofta grinden med att hon har noden fäst på grinden hela tiden och det får man inga bra poäng på.
 
Ryggningen börjar verkligen bli bra. Jag  kunde sätta mig bakåt och hon började rygga. Den gick inte fort alla gånger men vi hade ett harmoniskt flyt och det kändes riktigt bra.
 
Vändningen i boxen var så häftigt att känna nu när jag efter drillning från Chris.  Första gången som vi vände så tappade jag fokus och hon klev ut. När jag sedan bad henne backa tillbaka  så tog hon med sig bommen. Det är så skönt att kunna hoppa av och ställa tillbaka bommen medan hästen är lös. All träning lönar sig. Efter första gången så flöt vändningarna på. Så häftigt när vi gör det tillsammans och Alice hjälpte till.
 
Bommarna har jag tur att ha en häst som har bra koll på hovarna. Jag lägger gärna Alice i ett undertempo och visst kommer hon kunna ligga i det sen när vi byggt upp en  sturka men nu så behöver hon mer fart och då ökar hon mitt i serien för att klara sig utan att  klonka. Så just nu så räddar hon situationen.
 
Det är så kul att träna med Maria och Camilla. Så mycket bra tips och så mycket positivitet.
 
Maria och Boogie 
Camilla och Alex
Min fina femåring
 
Tog även lite bilder på Alice då jag ska sälja tränset
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: