Goldies Beauty Alice

2015-01-16
20:37:33

Läskigt värre

Igår blåste det ordentligt. Alice  var lite pillig redan i stallet så jag tänkte  att  vi kunde  fortsätta  med longreining.
 
Efter en riktigt hal promenad till ridhuset så började vi jobba. Jag har inte varit i ridhuset när  det är  oväder och igår blåste och regnade det ordentligt. Stundtals så knäppte det till och levde om utanför, vilket inte var det bästa för en redan pigg häst.
 
Vi började lugn och Alice kom ihåg saker bra. För att dämpa ljuden så satte jag igång Spotify på mobilen. Tyvärr så stängde det inte ute de värsta  oljuden och Alice hoppade ofta till. Då gav jag upp de större ambitionerna och gick med henne.
 
Trots att hon var rädd och spänd så gick hon in i läskiga hörnet  (där det knäppte till regelbundet när vi passerade. Då borde det vara  monster som äter hästar) när jag bad henne. Hon stängde inte av helt utan stannade hos mig. Det värmde ändå att hon försökte och lyssnade när det var läskigt.
 
Kommentarer:
2015-01-17 @ 13:26:36
#1: Thea

Den översta bilden är så otroligt illustrativ över den svaga kopplingen mellan hästens två hjärnhalvor. Ena sidan ser helt lugn ut och fokuserar på dig. Den andra är stirrig och lyssnar/tittar efter något utanför. Den bilden borde sitta i en lärobok om hur hästar fungerar. :D

2015-01-17 @ 22:03:41

Sjukt mkt läskiga saker som äter små gula hästar, Dusty vet precis! Alltså Alice är så sjuuukt söt framifrån! Säger de igen o igen haha men åh. Vill bara krama om hennes mule :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: