Goldies Beauty Alice

2015-01-27
21:40:00

kvalitet - inte kvantitet

Idag hade jag ett så himla bra pass med Alice. Vi körde lite Showmanship light med fokus på följsamhet och bra respons.
 
Alice var så duktig. Ställde square när jag positionerade mig för inspektion och var så lätt att jobba med. La in korta travsträckor och där går hon gärna om mig i en frisk trav. Det får vi jobba på någon annan gång. Jag tror att vi skulle tappa den fina känslan om vi tryckte igenom det idag. 
 
Det var ett par andra hästar i ridhuset och vid uppställning så var hon lite ofokuserad. Det gjorde dock inget för det kändes som att vi har en bättre grund nu.
 
Vi höll på i max 15 men när känslan finns där så gäller det att inte mjölka ut allt och pusha tills det blir fel. 15 bra känsla slår 60 min "bara för att" och harvande. Alice var glad och jag också.
 
 
Kommentar:
2015-01-27 @ 22:45:13

Du är så klok Elin! Älskar ditt horsemanship :)

Svar: Detsamma! :D
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: