Goldies Beauty Alice

2015-02-04
22:27:08

Underbar känsla

Igår var det äntligen dags för uppsittning igen. Jag hade verkligen längtat efter den här stunden och sista veckan i januari kröp det i fingrarna. Jag hade dock sagt att  januari ut så var det jobb för hand och det hade jag tänkt hålla.
 
Det gick bra att sadla. Alice var positiv och lugn medan jag gjorde henne iordning. Hon blev lite trampig ett tag när hon skulle hålla koll men i övrigt så kändes det bra. Jag hade dock glömt hur tung min sadel är men lyckades få upp det mjukt på ryggen ändå, trots lite ringrostighet.
 
Väl uppe i ridhuset så försökte jag få på barfotaboots bak men de var för små. Efter det så satte jag upp och red iväg som om vi aldrig hade haft ett uppehåll.
 
Alice var så mjuk och lyhörd. Jag red utan tyglar tills jag ett annat ekipage kom in i ridhuset. De behövdes ändå inte. När jag tänkte en sak så svarade hon. Vi var ett team och trots att hon haft mycket överskottsenergi så var hon med mig. 
 
Flytta fram och bakdel gick som smort. Jag satte bara om i sadeln. Sidepass fick jag guida henne lite men hon försökte hela tiden och fick mycket beröm hela tiden. 
 
Jag försökte hela tiden tänka på sitsen. Göra mjuka åttor och  kände hur mycket enklare det blev när jag lyckades slappna av i sätesmyskeln. Det ska bli så kul att komma igång igen. Nu blir det skritt i två veckor men sakta så rör vi oss framåt.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: