Goldies Beauty Alice

2015-02-27
09:14:22

Tillbakablick på tävlingar

Eftersom det på nästan alla bloggar nu dyker upp upptakt för tävlingssäsongen så tänkte jag gotta mig i en tillbakablick på min och Alice karriär på tävlingsbanan.
 
För mig är tävlingarna kvitton på vad vi gjort bra i träningen samt vad som kan förbättras. Även om tävling inte är allt som betyder någonting så blir det den sporren som gör att jag fortsätter kämpa och utvecklas. 
 
Jag och Alice hade vår första tävlingsliknande upplevelse i april 2012 på Denan. Vi dök upp icke groomade och med smutsig bil för att det skulle vara en helt vanlig träning. WRU bjöd in på pay n ride och det var sjukt många ekipge i collectingring. Alice var en pärla och var lung och lyhörd. Jag valde att diska oss då vi aldrig ryggat in mellan bommar. Vi var där för att få en bra känsla, det var det viktigaste.
 
2012 april så startade vi vår första riktiga tävling. WRU Blueberry Cup i Trail at Hand E. Vi kom tvåa, vilket var väldigt oväntat. Jag kommer ihåg att jag var riktigt stolt över min "fina" hatt och min skjorta. Skjortan kommer jag nog att  använda i Ranchgrenar men hatten kommer nog aldrig att lämna hatthyllan igen.
 
April 2013 åkte jag och  Sofia på Blueberry Cup med våra hästar. De startade E klass och vi debuterade på D. Jag var väldigt nervös men som vanligt så imponerar min fina häst på mig och ger allt. Jag invigde min nya tävlingsoutfit och nya plasthatten, kände mig riktigt showig. Vi kom tvåa i Trail at Hand D och vann Showmanship at Halter D. Sofia och Ruth vann Trail at Hand at Hand E. Så duktiga!
 
 
Maj 2013 så åkte vi på vår första bortatävling. Resan begav sig till Strängnäs och deras trevliga arrangemang. Starterna blev även där Showmanship at Halter D och Trail at Hand D med samma resultat som på BB-CUP.
 
Det är något speciellt att vara hos en annan klubb och representera WRU. Jag gillar allra bäst tävlingar borta, de har en extra härlig känsla. Sen om jag bara kommer ihåg att andas så blir allt toppen.
 
 
September 2013 var det dags för AWG med KM hos WRU. Alice hade opererats pga sin ink så vi var verkligen inte igång. Jag  ville dock ut och åka för att få in något positivt under årets slut och då blev det två starter både lördag och söndag.
 
Lördagen startade vi för att få ihop tillräckligt med starter, så där blev det mest utfyllnad. Det gick helt okej och vi kom på en fjärde och tredjeplats i halterklasserna.
 
Söndag och KM var mitt mål. Mest för nervernas skull. Vi gjorde bra starter även om jag tabbade mig. Så kan det gå när man är nervös. En sjätteplats i Trail at Hand och en tredjeplats i Showmanship at Halter.
 
 
 
Uppsuttna premiären blev april 2014. Det var otroligt varmt och jag var inte alls lika nervös som jag brukar vara,  vilket var positivt. Jag schabblade bort mig i galoppen men det gjorde ingenting. Är väldigt nöjd med vår insats i det stora hela.
 
Trail E 1:a plats, Trail D diskning, Ranch Trail D 1:a.
 
 
Även BB-CUP 2014 följdes av Strängnäs. Denna gång var mamma snäll och följde med som groom. Vi hade en riktigt bra känsla hela tävlingen och även om det även här föll på galoppen i båda ridklasserna så är jag riktigt nöjd. Vi fick positiv kritik av deltagare och vissa i publiken, något som verkligen värmer.
Trail at Hand D vann vi och diskning i Trail D och Ranch Trail D.
 
 
 Vi tog sedan ett uppehåll på ett par månader för att sedan starta en klass på Stadsberga Trail Day. Jag har alltid velat åka på den tävlingen och 2014 tog jag chansen. Vi startade Ranch Trail med många roliga hinder. Det var ingen toppen presentation från vår sisa men en trevlig tävling och trevligt umgänge. Tyvärr skrev jag inte upp placering på bloggen men bi hamnade någonstans i mitten.
 
 
Alice och jag avslutade tävlingsåret 2014 med KM på AWG som WRU anordnade. Vi hade vår första start uppsuttet pp C nivå.
 
Dagen började med Trail D. Jag lyckades inte få en godkänd runda, som vanligt. Ranch Trail C så käbdes det så bra. Vi kom tom på en sjätteplats i ett startfält av många duktiga ekipage.
 
Efter det så svidade vi om till Showmanship och vann! Helt otroligt! Den stora finalen på tävlingsåret var Freestyle Reining. Jag hade längtat att få klä ut mig och även om jag inte red snyggt eller bra så galopperade vi.
 
 
 
Jag är väldigt överväldigad av alla fina placeringar vi lyckats knipa och alla fina människor som jag lärt känna via tävlingarna.
 
Allra mest är jag stolt och tacksam för mina fina häst. Tänk så mycket hon får mig att utvecklas och fortsätta kämpa.
Kommentarer:
2015-02-27 @ 10:30:04

Så fina! :)

Svar: Tack <3
Goldies Beauty Alice

2015-02-27 @ 11:27:16
#2: Thea

Ni är våra stora förebilder. Fast ni är lite mer elegans och glamour. Vi är mer rufs och blåkläder. :D

Svar: Åh, tack snälla Thea för de fina orden <3 äsch, icke då! Macha kör mest på vinterkalufs men jag vet ju att under den gömmer sig en glamourtjej ;) Ni är superduktiga och det ska bli så kul att få följa er 😀
Goldies Beauty Alice

2015-03-03 @ 21:02:47

Så fina ni är <3 Alice har verkligen vuxit upp o blivit häst, så stor nu ju! Lilla tjejen på första bilderna, skruttis <3
Ni har lyckats knipa så fina placeringar för att du har gjort ett asbra jobb, så jäkla duktig!

Svar: Tack <3 Det är så kul att kunna gå tillbaka och kunna se utvecklingen :)Tack åter igen, jag ska sträcka lite på mig.
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: