Goldies Beauty Alice

2015-02-05
12:08:50

Snöigt värre

Igår tog jag med mig pannlampa till stallet och begav mig ut i skogen tillsammans med Alice. Vi har spenderat de flesta mörka kvällar i ridhuset så jag ville få lite friskluft även kvällstid. Jag  är egentligen ganska mörkrädd men med sällskap av häst eller hund så är det inga problem.
 
Alice knatade på bra och gick i mina upptrampade spår. Skogen ser väldigt annorlunda ut i mörkret när skogen snötäckt men som tur är så har jag bra koll på vilket håll som är hem. Vi hamnade lite högre upp än jag tänk med kom ner ungefär där jag tänkt. 
 
Vi körde mest offroad. Jag gick före och kände om det gick att ta sig fram.  Det är tungt att gå i djup snö så detta var bra träning för oss båda. Kommer förhoppningsvis att kunna ta fler promenader som denna och planen är att klättra för hand. Det kommer vara nyttigt för oss båda.
 
Reflexer på! 
 
Kommentarer:
2015-02-05 @ 14:00:38

hurtig du är :D

Svar: Haha, tack :D Försöker få bort lite fett samtidigt som mitt flåsande håller vilddjur borta ;)
Goldies Beauty Alice

2015-02-05 @ 22:03:29

Håller med Mickis! Själv låter jag hästen pulsa så slipper jag :P bara glider omkring jag haha

Svar: Haha, det är mindre risk att varg och andra rovdjur attackerar oss när jag flåsar mig fram ;) ingen missar att vi kommer när jag kämpar mig fram.
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: