Goldies Beauty Alice

2015-02-20
17:02:56

Lös i ridhuset

Igår var det tomt i ridhuset när jag kom dit, så jag kastade på Alice en grimma och sprang upp dit.
 
Släppte Alice lös medan jag stängde alla luckor. Hon fiser iväg och bockar när jag smackar lite men har ändå  fin kontakt och vänder ofta upp mot mig med en fråga om hon får komma nära. Den utvecklingen är så rolig att se då hon inte var lika kontaktsökande för ett år sedan.
 
Jag skickade iväg henne ett par gånger så att hon fick galoppera och busa bort lite av den extra energin. Sen när hon var lite lugnare så lär jag henne komma til mig. Klickade inkallningen och hon var med på noterna. Sen busade vi runt tillsammans och joggade runt i ridhuset med snabba färdriktningsbyten och inkallning. Jag har lite svårt att klia och gosa lika bra som förut men vi tog myspauser emellanåt.
 
Medan vi undersökte läskiga hörnet så tog vinden tag i ridhuset och det klagade i vinden. Då sprang Alice iväg. Jag valde att låta henne vara och satte mig i hörnet. Jag vill inte kalla på henne i den situationen utan hon ska vilja vara med mig.
 
Efter ett tag av fundering och förströdd undersökning av ridhusbotten så kom hon till mig. Jag klickade och klappade. Vi gjorde det ett par gånger och hon återkom med tätare intervaller till mig i läskiga hörnet. När vinden åter igen tog tag i ridhuset så kastade hon sig iväg men stannade upp efter ett par meter för att kolla varför jag inte var med. Gången efter det så tog hon ett par travsteg mot mig i hörnet när det lät och hon var själv i mitten. Fina tjejen.
 
Vi jobbade lite kort i grimman också och kände igenom sidorna. Hon var inte lika smidig som i höstas men inte allt för farligt. Avslutade med en upphöjd bom i skritt och trav som hon stundtals slog i med bakbenen.
 
Väldigt nöjd över att äntligen aktiveras tillsammans igen. Snart är vi tillbaka där vi lämnade det.
 
Bilder från hörnet 
 
Kommentar:
2015-02-20 @ 22:03:33

Tänk att det alltid finns läskiga hörn! haha :)
Mysigt det låter, ni har så fin relation ni två :)

Svar: Hästätande hörn och solkatter är vad vårt ridhus är byggt av ;D
Den har verkligen blivit bättre och det känns så bra. Försökte showmanshippa lite lös men det gick åt skogen. Var nog lite distraherad.
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: