Goldies Beauty Alice

2015-02-27
21:41:00

A moment of clarity

Igår föll poletten ner. Eller i ärlighetens namn så kunde jag inte göra rätt längre stunder utan kom av mig ibland. Så man kanske ska säga att poletten studsade?
 
Jag hade hunnit processa det jag och Chris gick igenom och hade en gameplan i huvudet för dagens ridpass. Det underlättade enormt.
 
När jag och Alice kom till ridhuset så var det två till ekipage som höll sig på varsin volt. Ursh, jag tycker inte om att komma in som tredjeperson då, känner mig i vägen. Jag valde dock att göra något väldigt olikt mig och tog min plats. Jag som alltid annars håller koll på allt och alla för att inte vara i vägen. Nu när det inte fanns någon självklar plats att varapå tog jag innerspår och körde min grej. Absolut så höll jag koll så att vi inte krockade med någon men jag höll min plats längs fyrkantsspåret så gott det gick.
 
Vi började med att skritta fram för hand en kort stund. Sen satt jag upp och red. Redan från början hade jag ett krav om fokus och samling. Jag ville ha henne fokuserad, något som inte alltid är så lätt då jag dels lätt blir störd när det är andra ekipage i närheten och dels för att Alice är lättdistraherad.
 
När de andra hade gått så kom jag lättare till ridning. Det Chris har tjatat om med att underarmen tillhör hästen förstod jag verkligen. Jag placerade kroppen i min färdriktning och  förberedde svängar och dyl. Det kändes bra att min sits kändes följsam och att jag red mer på känsla än att  spänna mig för att behålla någon slags tänkt kontroll. Så skönt att börja väcka ryttaren i mig igen.
 
När skritten kändes bra så testade jag trav. Första övergången var sådär men sen kändes det bra. Alice slappnade av i nacken och jag i knäna. Första gången som jag kände sitsen och det som Carro visat mig och vilken skillnad det gör. Jag har aldrig riktigt lyckats få till det förut men idag så lossnade det lite. Vi travade ett par varv åt varje håll och när vi hade fina stunder i båda så slutade jag.
 
Skrittade sedan av för hand. Det är riktigt skönt att göra det och jag ska nog fortsätta med det.
 
Gårdagens pass är jag riktigt nöjd med. Jag är glad över att jag kom till ridning om än korta stunder men jag gjorde det!  Nu kan det bara bli bättre.
Kommentar:
2015-03-03 @ 21:00:24

Vi ska nöta o nöta tills det sitter i ryggraden, inga problem alls :) Bra att du tar plats, som sagt du får se det som träning inför röriga tävlingar. Bara o bita ihop o köra på du också!
Hejja dig Elin, du är så duktig :)

Svar: Det känns som att vi är på rätt väg. Haha, ska verkligen försöka att ta plats på Nationals. UR SPÅR!!
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: