Goldies Beauty Alice

2015-04-02
06:30:59

Orangea gänget på tur

I tisdags passade vi på att skritta ut tillsammans med S&Mabel. Det är skönt att ha grusvägar i direkt anslutning till stallet och kunna ta en skrittur på kvällen. Att det dessutom är ljusare nu på kvällarna gör också sitt.
 
Vincent fick följa med och ingen är nog gladare än han över att vi flyttat hem igen. Han är så kär i Alice och när han inser att han ska få följa med ut på tur så blev han överlycklig. 
 
En till rolig sak är att min katt Katniss också följde med. Hon var ute och flanerade kring stallet och hängde med när jag ropade på henne.
 
Alice skötte sig bra även om hon ibland tappade bogen. Jag red på bett och lång tygel med fokus på att inte ta i munnen om det verkligen inte behövdes. Det gick ganska bra även om jag inser att jag ofta rider utan tygel kontakt när vi är ute. Det är skärpning där from nu. Dels för säkerhets aspekten och för att jobba upp en bra sits.
 
Det var en mysig tur och mitt detaljsinne spann som en kelsjuk katt när jag insåg att vi alla hade orangea reflexer. En helt onödig men ändå rolig detalj. 
 
Katniss och Vincent
Resten av gänget
Nöjda djur efter en mysig tur
 
Kommentar:
2015-04-02 @ 08:09:51

Så himla mysigt och gulligt :) fint att ni var färgkodade, din lilla nörd haha. Asså Vincent på sista bilden! Snacka om att se nöjd ut! Haha :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: