Goldies Beauty Alice

2014-11-20
12:26:51

Bättre

Nu är benet mycket bättre och svullnaden är i princip borta. Alice går i sjukhage åtminstone idag och imorgon för säkerhets skull. 
 
Vi kommer ta der lugnt och förhoppningsvis så kan vi köra igång lite igen. Det ska bli kul att känna igenom henne och se hur hon känns.
 
Planen i vinter är att jobba vidare med galoppfattningarna.  Det känns som att det kommer gå riktigt bra och att jag kommer ta mig genom det.
 
Igår så promenerade vi i ridhuset.  Alice fick ha bett på de första tio minuterna.  Hon var lite fundersam men det gick bra.  Förhoppningen är att börja köra lite longreining med bettet under vintern för att känna in det och jobba utan mig på och i moment där jag inte har dåliga vanor.  
 
Kommentarer:
2014-11-20 @ 19:55:57

Skulle du kunna skriva ett inlägg, eller bara svara på min kommentar, om hur du arbetar din häst i form när du rider bettlöst med repgrimma eller bosal? Försöker ta reda på detta från flera personer som rider bettlöst för att kolla om jag ser en röd tråd. Trots att formen inte ligger i bettet så är det ju många som har lärt hästen "form"-signalen genom handen, jag gissar att det är så med min Kajsa för jag förstår inte hur jag ska få henne att höja ryggen och sänka nacken och aktivera baken. Har du några allmänna tips och saker jag kan tänka på?

Svar: Absolut kan jag skriva ett inlägg :) Sätter mig nästa vecka och börjar knåpa, när det lagt sig lite.
Goldies Beauty Alice

2014-11-25 @ 18:04:17
#2: Emelie

Meeeeen ååååååh. har ni såna kossor? Dom är så grymt söta!

Svar: Tyvärr så är det inte våra kor utan kor som fanns på en kosseträning som vi var på :)
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: