Goldies Beauty Alice

2014-12-25
22:27:58

Årsresumé 2014

2014 har varit ett år med upp och nedgångar men det har varit ett roligt år. Många fina minnen och glada stunder.
 
Januari
Det här var en lugn månad. Alice rehabiliterades med kiropraktor för att få bort spänningarna som orsakats av operationen. Vi satte igång igen när januari nästan var slut och köpte en ny sadel.
 
Februari
Det var verkligen bar mark i både februari och januari och vi jobbade på. maria & Boogie visade long reining och jag var på introkurs om hästens inlärning och positiv förstärkning. Det var väldigt intressant och jag rekommenderar verkligen den kursen.
Vi red också ut en del med ridande sällskap och av Johan & Vincent. Utöver det så var vi och tränade på Nytorp med alla goa westernvänner.
 
Mars
Mars var en riktigt händelserik månad. Kul att vi hade kommit igång här och testade nya saker.
 
Första kosseträningen. Alice var så duktig och det var riktigt roligt.
 Första uteritten ensamma
Suzy red Alice när vi var och tränade på Denan. Hon gav oss positiv kritik, vilket var kul.
Det "glorifierade spöet" inhandlades som targetträning
 Vi red ut med Nettan
 
April
Ännu en månad med premiärer. Vi var på ännu en kosseträning och det här var Wims och Nettans första. Vi samåkte dit med korvkiosken och det var en riktigt trevlig dag med vänner. Mamma och Fredrik kom också dit och tittade. Jag och Helena körde en liten team-session och det var så kul! Fick mig definitivt att se fram emot att tävla sorting.
 Vi var på träning på Denan inför ¨årets första tävling,. Här är jag och min vita palomino tillsammans med Chris riktiga palomino
Vår första uppsuttna tävling. Det kändes riktigt bra och det var en riktigt trevlig början av vår uppsuttna karriär. Alice skötte sig så bra och vi fick med oss många bra saker att träna vidare på.
 
Maj
Vi tävlade i Strängnäs. Det är riktigt trevlig att åka dit trots att det tar nästan 2 h. Vi körde Trail in Hand, Trail D och Ranch Trail.
John Moore clinicen som brukar vara i april blev i maj istället. Tre roliga dagar med goda vänner och bra hästar.
Team Gul

Juni
Alice gick ut på sommarbete  Så skönt för hästarna att vara utomhus dygnet runt och njuta av sommaren.
Vi åkte på kosseträning igen
Firade midsommar
Red i dressyrsadel medan jag inväntade att min från USA skulle anlända
Hälsade på Helena & Suddi

Juli
Alice och jag hämtade upp Chris & Dusty för att hälsa på Maria. Vi badade för första gången och hade så väldigt rolig helg. Jag hoppas att vi gör om det nästa år också.
 Alice fick kolik i Skövde. Jag är så fantastiskt tacksam och glad över alla vänner som ställde upp villkorslöst och hjälpte till med promenader, behandling och sömnbrist så att jag kund vila mellan varven. Det värmer verkligen att ha vänner som ställer upp utan att man behöver fråga i en krissituation som denna.
Vi rehabiliterade med promenader och cykelturer. Jag var nojig som tusan över ett återfall men hon klarade sig bra.
 
Augusti
En händelserik månad. Vi köpte ny sadel så den från USA inte funkade.
 Vi var på träning på Kushem inför Stadsberga Trail Day med många andra WRU'are
Stadsberga Trail Day
Bytte stall
Jag tog farväl av Lucas en sista gång

September
Vi tog oss söderut för en riktigt härlig helg i Hjo med god vänner och rolig kosseträning
Började träna för Carro
Startade KM
 
Oktober
Flyttlasset gick i början av oktober till ännu ett nytt stall. jag ville ha ridhus och då beslutade jag mig för att flytta. Bästa Chris kom och hjälpte till.
Vi åkte upp till Söderhamn på clinic för John Moore. Jag blev sjuk så det blev lugna turer och Michelle fick provrida Alice då hennes häst var lite knackig.

November
Vistelsen i sjukruta påbörjades då Alice fick ett sår. I princip hela november var lugn och vi jobbade mest från marken då hon inte kändes fräsch.
 
December
Alice diagnostiserades med läderhudsinflammation och rehabiliteringen påbörjades med skor fram och promenader. Sjukrutan i 14 dagar till och metacam. Åter igen så ställde bästa Chris upp och följde med till kliniken.
 Tomte-Trail by hand.
Första ridturen på länge kändes som en dröm. Bara skritt än så länge men vi är igång.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: