Goldies Beauty Alice

2015-03-05
06:34:04

Drillade

 
Igår var det finbesök i stallet igen. Chris kom förbi och skulle hjälpa oss lite men till min stora glädje hade hon tom mockat när jag kom. Jag kunde åka ut lite tidigare då jag hade varit på läkarbesök. Läkaren konstaterade att jag fått en hjärnskakning efter fallet och att jag skulle försöka ta det lugnt tills det läkt ut helt.
 
Det var toppen att vara ute innan "kvällspasset" i stallet och ha ridhuset för oss själva.  Då kan jag fokuserapå det jag behöver lära mig utan att se upp för andra. Vi började skritta fram lite för hand och satt sedan upp. Alice kändes riktigt trevlig och har verkligen börjat förstå samling med benen. Nästa problem är just nu att hon droppar huvudet lite för lågt i sin jakt på balans och dyl. Det tror jag dock att det kommer försvinna när jag får bättre koll och kan guida henne.
 
Vi började med öppna längs väggen. Jag vet vad en öppna är men har haft svårt att veta hur jag ska applicera det med de nya signalerna. Det var lite svårt tyckte både jag och Alice. Jag var så fokuserad på mina signaler att jag glömde bort att se hur hon svarade. Tillslut så fick jag lite kläm på det och även om vi bara kör ett par steg i taget så kändes det som att vi båda förstod grundkonceptet.
 
Sen var det dags för skänkelvikning. Även här så vet jag teorin bakom rörelsen. Jag vet hur den ska utföras och hur hästen ska vara ställd men när det kommer till praktiken så blir det haveri i hjärnavdelningen. Vi tragglade på och Alice försökte även om hon tyckte det var jobbigt. Dessa övningar kommer vara guld för oss båda.
 
Eftersom jag ska ta det lugnt och Alice tagit av sig en sko blir det skritt tom tisdag nästa vecka. Det gör dock inget eftersom vi nu har fått ännu fler stärkande övningar.
 
Chris hoppade upp lite i slutet för att jag skulle se Alice rörelsemönster och hur hon går igenom momenten. Det underlättar för mig när jag sen rider.
 
Åter igen ett riktigt bra pass med många knep och tips. Jag är så glad över all hjälp jag får. Det underlättar så mycket.
 
Tog ingen bild igår så här är en från BB-CUP förra året.
Kommentar:
2015-03-05 @ 13:05:34

Ni är så duktiga o blir verkligen hela tiden bättre även fast ni inte nöter så ofta. Så roligt :)

Svar: Tack 💙 Det är ju för att vi får så många bra tips ;)
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: