Goldies Beauty Alice

2015-01-09
21:59:33

Vaccinerad och klar

 
Igår kom veterinär Laura Juntilla ut och vaccinerade Alice. Hon är så otroligt bra och duktig med djuren. Jag hade förväntat henne att hon numera är lite stickrädd. Laura fixade därför allt med extra ro och tog det lugnt och proffsigt. Alice hann knappt blinka när första sprutan var klar. Andra gick också snabbt och smidigt även om hon var lite mer på sin vakt. 
 
Idag så borstade och masserade jag. Hon är inte lika positiv till behandlingen när hon kommer direkt från boxen. Därför kommer jag att köra en promenad först, för att värma upp musklerna lite. Det känns logiskt nör man tänker efter. Inte så fasligt kul att bli behandlad när man stått stilla.
 
Stretchadet går framåt. Alice hjälper till och mina signaler för de olika rörelserna börjar sitta. Idag introducerade jag knack under magen som tecken för att hon ska ta in huvudet mellan frambenen. Hon kopplade nästan men med lite upprepning så blir det där nog hur bra som helst.
 
Lite bilder från dagarna som gått.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: