Goldies Beauty Alice

2015-01-23
12:49:32

Torsdagsbommar

Igår körde vi bommar i ridhuset. Det är så kul att det är lite träningar i stallet och att vi gör saker tillsammans. Det var tre ekipage inkl oss, varav en engelsk ryttare.
 
Maria hade lagt upp ett par upphöjda bommar och olika kombinationer. Perfekt för oss även om vi bara skrittade för hand.
 
Alice var lite ouppmärksam på bommarna i början men blev bättre och tillbaka till sitt vanliga sätt och lyfte noggrant på bene.
 
Vi kombinerade med lite Showmanship. Jag försöker få till square i alla lägen och det är toppen med extra störning. I övrigt så märker man att vi behöver jobba mer på ryggningen. Den svajar en del och jag behöver få finare hjälper.
 
I slutet så stod vi mest i mitten och slappade. Det är skönt att kunna klämma in lite pasivitetsträning. Perfekt inför collectingring och stimmiga tävlingar.
 
Jag erbjöd mig att plocka bort bommarna. Då brukar jag alltid ha Alice lös i ridhuset. Det är mysigt när hon går med, tar en springtur och kommer tillbaka till mig. Igår visade hon upp sin fantastiska luftiga trav och jag längtar tills vi är igång igen. 
 
Alice får inte gå in bakom sargen bland allt hindermaterial. När jag går in och lämnar saker står hon därförpå tröskeln och kollar in. Hon är duktig som håller sig på "rätt" såda även om hon gärna står precis på gränsen till ingången. Att hon vill hålla koll och är nyfiken på vad jag gör är riktigt mysigt.
 
 
 
Kommentar:
2015-01-23 @ 22:36:49

De låter mysigt. Duktig Älize :)

Svar: Det är så kul att kunna träna tillsammans med sina stallkompisar :D
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: