Goldies Beauty Alice

2015-01-24
15:31:17

Mysig skogspromenad

Till skillnad från förra promenaden med Vincent och Alice så var dagens tur riktigt trevligt. Skogen var i princip orörd och tyst. Så fridfullt.
 
Det började så bra med att Alice kom i hagen när jag ropade. Hon och Boogie hadd precis ätit klar sin lunch och var på väg ner på fältet igen. Jag trodde inte att hon skulle komma då vi inte jobbat så mycket på inkallning men det värmde så mycket när hon vände och kom mot grinden.
 
Innan vi kom ut i skogen så kratsade jag ur hovarna. Det ska bli skönt att få på snösulor så att jag inte behöver ta med kratsen ut i skogen. Alice stod snällt medan jag fixade. Duktiga tjejen.
 
Vi höll oss mest på stigar där det inte var allt för mycket lutning för att undvika att Alice skulle glida och göra sig illa. Vincent var glad, han älskar snö och en vinterklädd skog.
 
På sina ställen var det tunn is med lera under. Det höll för mig och Vincent men sprack när Alice gick där. Det var lite läskigt men hon tog sig över utan att få panik. I slutet så gick det riktigt bra att passera dessa passager. 
 
Så bra sätt att starta helgen på. Mumma för själen att umgås med sina fina djur.
 
Kommentarer:
2015-01-26 @ 07:54:06

Mysigt :)

Svar: Jaa, fina tjejen och duktiga hunden <3
Goldies Beauty Alice

2015-01-27 @ 22:44:33

Mysigt, hon gillar verkligen dig som kommer fast annat skoj vankas. Dusty hade kollat o dragit haha :P

Vincent ser så lycklig ut!

Svar: Jag är inte så van vid det. Lucas var inte lika entusiastisk. Så det här är riktigt trevligt :)
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: