Goldies Beauty Alice

2015-01-18
14:14:15

Långa tyglar idag igen

Idag var det inplanerat med trailträning i stallet. Då Alice jobbas i skritt och det vankades många externa ekipage till Trailen så valde jag att aktivera Alice innan de andra kom. Hon blir lätt exalterad när det är många nya, så jag ville inte riskera att hon flög i luften.
 
Alice var lite osäker idag. Gick inte framåt lika lätt som hon hade gjort sist och tappade lätt fokus. Jag fokuserade mest på att försöka hitta positioneringen. 
 
Vi jobbade på att följa fyrkantsspåret och svänga över ridbanan. Det gick helt okej och när jag blev mer säker i min positionering så släppte det lite. Alice svarar bättre på vänster sida, så hanteringen på höger sida måste öka. I övrigt så var det ett bra pass med rum för förbättring.
 
Tyvärr så kom det inte så många externa ekipage så vi hade med lätthet kunnat vara med. Men vi sparar det till februari när vi börjat trava lite lätt.
 
Uppställningsbild
Vi jobbar på square så ofta jag mimns att vi ska göra det. Den kommer enklare och enklare.
Alice fick modella för ett täcke och en grimma jag ska sälja.
Kommentar:
2015-01-20 @ 16:55:26

Hon ser fin ut i kroppen :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: