Goldies Beauty Alice

2015-01-17
14:31:00

Krånglig promenad

 
Idag var jag trött och lättretlig. Inte den bästa kombon att ta en promenad med både hund och häst. Tyvärr så hade jag inte insett det när jag packade in Vincent i bilen och det går inte att lämna honom i bilen bara för att.  Det är taskigt.
 
Färden gick först ner på fältet för att ta oss bort mot Viby men tyvärr så var underlaget mindre mysigt så vi vände och begav oss mot skogen. Jag hittade en ny stig som ledde oss i en större cirkel runt mot stallet än vad jag hittat tidigare. Det är toppen för framskrittning och lite kortare promenader.
 
Det var ganska blött i skogen men ingen snö som tur var. Vincent plöjde på och Alice tvekade en hel del för det blöta. Då jag inte var på mitt bästa humör så valde jag att bara gå. Jag tänkte inte jobba med något utan bara gå. Det skadar ofta mer än det hjälper när jag försöker något i det sinnestillståndet. Tilslut så fick vi till ett bra flöde alla tre och höll ett bra tempo. Alice tvekade inte utan hängde på bra utan att springa när det blev jobbigt och kladdigt.
 
Vi kom precis tillbaka till stallet när hästarna skulle få lunch, så det var bra timat. Alice var ganska hungrig under promenaden och gick och nöp åt sig små mumsbitar då och då. Det måste vi jobba bort under våren.
 
En riktigt god nyhet idag var att Alice ska få en hörnbox. Hon har varit grinig mot sin boxgranne och kemin verkar inte riktigt finnas där. Nu kommer en att bli ledig inom kort och då fick vi möjligheten att flytta dit. Nu håller jag verkligen tummarna för att den nya boxgrannen och det lite lugnare livet i hörnet kommer bli en bra sak för Alice.
 
Det var svårt att få bra bilder idag
Kommentar:
2015-01-17 @ 22:02:24

Finisar :) Jag älskar din självinsikt Elin, väldigt viktigt kring djur. Du är smart :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: