Goldies Beauty Alice

2015-01-07
10:49:53

I år kommer inte bli vårat år

Jag hade så många tankar,  planer och förhoppningar om 2015. Efter allt skit med 2013 och 2014 så tänkte jag att 2015 skulle jädrar bli vår tid. 
 
Nu har jag mer kommit till insikten om att jag får backa på de flesta saker och kanske infria något mål i den senare halvan av året, vem vet? Det är viktigare att få en häst som håller så länge jag vill och som är hel och glad när hon är 25.
 
Alice har varit lite av en otursfågel ett tag nu och det är tur att jag har bra vänner att bolla med. Jag  har väldigt lätt att bli exalterad för planer och har lika lätt att bli fördärvad om det inte blir så. Det gör att våra bakslag tör lite extra och att jag hoppas lite extra.
 
Nu håller en ny plan att formas i mitt huvud. Vi kommer köra en lång igångsättning nu. Mycket promenader och jobb från marken. Ridningen kommer senare när vi har rehabbat men jag hoppas på att vara igång igen i alla gångarter i april. Kanske ta första lektionen för Carro i maj och om man har tur någon liten tävling eller aktivitet under sensommaren eller hösten. Vi kommer inte köra några kosseclinicar så som det ser ut just nu och inga övriga clinicar. Jag har inget intresse att åka iväg och lägga massa pengar på någonting under en helg när vi inte kan maxa.
 
Självklart så är det lite surt för plånboken och sinnet att stå i ett stall med ridhus när vi inte kommer träna och nyttja det som jag vill. Sånt är livet ibland. 
 
Jag kommer ta allt extra som positivt men har nu som inställning att det här blir inget år gör satsning, inget år för alla de roliga saker jag ville göra. Alice är min familjemedlem och jag kommer inte att ge upp bara för att vi inte har möjlighet att göra allt som jag skulle vilja. 
 
Nu så kör vi massa promenader och annan mental träning som inte sliter för mycket på benen och håller tummarna för att vi kommut ur det värsta träsket av otur och skador. Så ser jag istället fram emot 25 roliga år med min fina häst.
 
Kommentarer:
2015-01-07 @ 11:30:17
#1: Hanna

vad tråkigt, men klokt att ta det lugnt! Skönt med ridhus, även om man inte ska rida. Men ändrar du dig finns det plats hos oss ;)

2015-01-07 @ 22:43:01
#2: Maria Stenudd

Du är så himla klok och fin! Jag kan inte ha fått en bättre ägare till mitt "barnbarn" Alice.
Du har helt rätt tänk och med den inställningen kommer du ha en pigg och glad 25 åring :-)
Stor kram från uppfödaren//MS

2015-01-10 @ 06:23:48
#3: Catrine

Du är så klok!
Men jag förstår att det verkligen känns hårt. Ni förtjänar att få det att fungera bra nu.

Är det något mer problem än det med hovarna som ställer till det.

Ge inte upp om året, men en lugn start låter bra.

Kram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: