Goldies Beauty Alice

2015-01-23
10:58:35

Bra pass

Alice så otroligt rolig att jobba med. Hon ger så mycket och lär mig väldigt mycket. Jag tycker verkligen om den här hästen. Hon ger mig då mycket.
 
I torsdags så körde vi lite longreining igen. För att få vara ensamma i ridhuset så tog jag sidepullet och kastade på det utan att borsta. De andra höll på att mocka, så en kort stund ensamma tänkte jag att vi kunde få.
 
Alice svarar bra på rösten när hon förstår. Smackningen framåt vid den positionen jag står i har hon lite svårt att koppla men hon försöker. 
 
Vi hade på en gång en bättre takt runt fyrkantsspåret än gången innan. Det kändes mer naturligt på en gång och jag hittade min position snabbare.
 
De övningar vi fått kör vi vidare på. Jag vill gärna att vi ska hitta en trygghet och rutin i de övningarna innan vi tar nästa steg. Den ekonomiska faktorn spelar också in,  så när jag är på banan igen efter alla veterinärräkningar så kommer vi boka in fler lektioner. Jag tror att detta kommer ge oss båda så mycket!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: