Goldies Beauty Alice

2015-02-28
18:25:20

Nykomling

Idag blev det en dag som spenderades i stallet. Jag åkte tidigt dit för att hinna mocka och fixa åt Alice innan jag skulle möta upp Moa. Sedan begav vi oss till Moas häst Vinnie som skulle flytta in i vårat stall.
 
Flytten av häst gick riktigt bra och Vinnie var en pärla i transporten. Planen var att rida ut tillsammans så att hästarna fick en chans att kolla in varandra på håll innan ihopsläpp.
 
 
Alice var ofokuserad och ångade på lite väl mycket för min smak. Jag valde därför att ge henne små uppgifter och fortsätta vara konsekvent med igångsättningarna. Alice blev riktigt pissed när jag bad som samling. Jag bad mjukt med hand och ben men hon tjafsade lite innan hon slappnade av och jobbade upp ryggen. Själva ridturen gick bättre efter det och vi tog oss igenom stora vattenpölar och gegga utan problem.
 
 
 
Vid utsläppet så visade Alice hur mycket skinn hon egentligen har och la i backen mot Vinnie. Jäklar vilken fart hon hade och när de var nära varandra gick hon loss med Bakhovarna. Det var dock över snabbt då ingen mötte upp henne utan gick undan. Efter lite vallande av Vinnie så började alla tre hästar att äta. När vi åkte från stallet gick Alice och Vinnie sida vid sida och åt. Så skönt med lugna ihopsläpp.
 
 
Välkommen till flocken Vinnie!
Kommentar:
2015-03-03 @ 20:58:43

Vinnie ser stoooor ut!!! :D Älize visar vart skåpet ska stå, tur matte är mer bestämd ;)
Haha ser ut som att Alice jagar bort Vinnie o Boogie står på sidan o hejjar på :P

Svar: Jag hade glömt hur stor Vinnie var! Sjukt stooor. Jämfört med kvartingarna ;) Boogie var verkligen en åskådare, skönt det då de hade väldigt tydliga roller allihopa :)
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: