Goldies Beauty Alice

2015-02-20
21:04:18

Finbesök

Idag kom Chris på besök för att rida Alice. Hon har knappt gått på hela veckan och eftersom stackars Dusty är skadad så kombinerade vi hennes ridsug med min oridna häst.
 
Det är alltid intressant att se någon annan rida Alice och eftersom jag är väldigt kräsen med vem jag släpper upp så är tillfällena få. Chris är duktig och förklarar medan hon rider så att jag får ta del av vad Alice gör och vad tanken är med övningen de gör.
 
De jobbade på att gå rakt och samlat, övergångar samlat och flytta sidvärts. Det var inget långt pass men väldigt nyttigt att se. Jag inser att vi kommer kunna jobba mer när jag börjar rida igen och att vi är redo för mer än det jag krävt tidigare.
 
Alice gjorde sina vanliga moves och föll inåt och böjde sig. Jag måste verkligen ta tag i det och hjälpa henne rätt nu innan det går för långt. Hon är ung och det vore synd om hon blev en boghäst.
 
När lönen kommer så ska jag köpa en ny hjälm, efter det så är det dags att hoppa upp igen. Nu med lite inspiration på vad vi kan börja jobba med så ser jag verkligen fram emot det.
 
Kommentar:
2015-02-20 @ 22:02:25

Va långt ner jag har händerna?!
Tack snälla för lånet, det var superkul att rida henne och jag tackar ödmjukast för ditt förtroende :) <3

Svar: Man hamnar lätt där på Alice låga breda händer. Känner att jag också hamnar där när jag vill hjälpa henne att samla.
Tack själv för att du kom ut och hälsade på <3 Alltid lika kul!
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: