Goldies Beauty Alice

2015-04-02
06:11:29

Flyttat

För er som inte har mig som vän på Facebook så kan jag informera om att jag och Alice har flyttat....igen! Tusan tänker ni säkert nu. Räckte det inte med två gånger i höstas?
 
Jag kan inte göra annat än hålla med. Det räckte gott och väl med våra byten av stall men eftersom jag har en häst som har en förkärlek för att kosta en hel del pengar så valde jag flytta hem igen. 
 
Det är ett stall vi stått i flera år innan vi packade väskorna och troligtvis kommer stå i ett par år framöver. Jag kommer sakna mina fina vänner och träningarna vi hade men för att ge Alice den bästa rehab och hovvård så var det inget svårt val.
 
Alice tog hela flytten med ro och ihopsläppet dagen efter ankomst orsakade ett par skrapsår på ena bakbenet men som tur var inget annat. Hennes boxgranne är en äldre ponny som inte gör allt för mycket väsen av sig. Jag vill helst ha bara en boxgranne så att hon kan gå undan om det behövs, så detta är perfekt. En äldre herre på ena sidan och foderboxen på andra.
 
Nom nom nom.  Så länge det finns mat är Alice nöjd.
Alice i spolspiltan efter första dagen i "nya" hagen. Fick skölja benen för att hitta eventuella sår.
Kommentar:
2015-04-02 @ 08:11:03

Surston som måste ha en granne ;) haha. Skönt att hon har trevligt sällskap. Och mat förstås!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: