Goldies Beauty Alice

2014-09-30
12:27:15

Tvätta bort Lilla Gubben

I söndags så åkte jag ut för att befria Alice från att vara prickig.  Dagen efter tävling brukar alltid vara vilodag men nu så kändes ett bad på sin plats.  Hom har fått skrota i hagen ändå. 
 
Prickarna hade som tur var faktiskt blekts lite av sig själv under natten. Det var skönt eftersom jag bara hade kallvatten att tvätta henne med. Precis som när jag tvättade på fredagskvällen så kokade jag vatten i vattenkokaren som jag svampade med.  Funkade bra eftersom det inte var svinkallt ute. 
 
Alice var lagom imponerad av tvätten men fick avsluta med att äta primero och beta gräs. Så ett litet plus blev det där.
 
Innan tvätt
Efter tvätt
Noms
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: