Goldies Beauty Alice

2014-09-30
11:54:26

AWG del 2

Dagen fortsatte med Showmanship at Halter C.  Jag passade på att svida om till en blå slinky istället för den grå/vita. Det känns som att det gäller att använda alla under säsongen så jag jag har haft skäl att köpa dem.
 
Alice var trött.  Riktigt trött. Trots detta så ställde hon ändå upp och hade ett gott humör. En stor eloge till henne för det.
 
Själva klassen var över innan jag hunnit blinka kändes det som.  Jag var nöjd med rundan trots att vi inte riktigt hade samma följsamhet som vi brukar. Vi var lite ostämda kan man säga. En andraplats tänkte jag att vi nog hade chans till., trots att vi båda var trötta. 
 
Uppställning,  vändning
Ryggning
Uppställning inför inspektion
 
Till min stora förvåning så vann vi!  Det trodde jag verkligen inte då det var många fina rundor. Jag är så överväldigad av detta. Min fina häst och jag lyckades knipa en KM titel! Helt fantastiskt! 
 
Prisutdelning
Ärevarv
Uppställningsbilder. Vill gärna rama in någon av dessa.
 
När glädjeruset hade lugnat sig lite så var det hög tid att svida om ytterligare en gång.  Det hade blivit dags för Freestyle Reining! 
 
Jag hade taggat hela året för detta och äntligen var stunden kommen. För mig var det viktiga att få klä ut sig.  Sen hur det gick med placering var mindre viktigt.  Jag ville vara Pippi! 
 
Alice tyckte att det var lite jobbigt att få prickarna på sig. Johan fick inte spraya så jag sprayade alla prickar, man och svans. Blev riktigt bra i mitt tycke.Jag valde att köra old school och ha Lilla Gubben med blå prickar och orange man.
 
 
Alice hade hunnit piggna till lite till denna klass så det kändes riktigt bra inför starten. 
 
Vi började bra med en långsam liten volt.  En stor snabb och sen började jag göra mig iordning för att sakta av för att ta höger galopp.  Då bjöd Alice på ett galoppombyte! Vad hände kommer jag ihåg att jag tänkte. 
 
Malin lyckades fånga bytet på kort.
 
Resten av mönstret kommer jag inte riktigt ihåg. Jag minns att det gick fort. Riktigt fort. Jag beslutade mig där och då att hänga på istället och försöka göra det bästa av det hela. Vi får jobba på lugnt och sansat senare. 
 
 
När jag sett bilderna så ser jag att det var som det kändes.  Inte min snyggaste ritt och mycket hand användes. Det blir lätt att man faller tillbaka till gamla mindre bra mönster när man kör på rutin.
 
Nästa år är målet att riva av en reining som är kontrollerad. Gå in och kunna göra bra tempoväxlingar där jag är med och rider hela vägen.  Förutom detta så är jag väldigt nöjd med vår insats.  Jag sparkade nojan över galoppen i rumpan och körde på.  Det känns bra.
 
Vi slutade förvånansvärt på en andraplats.  Hur gick det till?  Vi fick även publikens pris. En fin buckla som hamnade på hedersplats.
 
 
Det var en sån fantastisk tävlingsdag och jag vill tacka alla inblandade. Det är så kul att se alla fina prestationer och duktiga vänner med sina hästar.  Att vi alla stöttar och hejar på varandra gör mig så glad.
 
Världens bästa häst
 
Kommentarer:
2014-09-30 @ 12:05:35

Alltså ni är sååå fina o duktiga tillsammans :D Jättesnygga porträttbilder efter showmanshipen, de måste du rama in!

Skitsnyggt sprayat måste jag säga, bra med vit häst ;) Hur såg hon ut dagen efter? Blårandig? haha. Ni var sjukt coola o snacka om att ta revanch på galoppen! Ett flygande byte liksom. Så jävla bra e ni! Förtjänade varenda rosett o pris! (även om de inte blev ngn grön ;))

Svar: Kan inte sticka under stolen med att det är sjukt praktiskt i vissa lägen med en vit häst ;)
tack detsamma vännen! Ni är verkligen mina förebilder.

Den gröna tar vi nästa gång!
Goldies Beauty Alice

2014-10-01 @ 15:20:21
#2: Mon

Hej heja, snygga ni va som Pippi & Lilla Gubben! Och gratis till alla rosetter... Jättekul!

Svar: Tack! Hoppas du har möjlighet att komma på någon tävling och kika. Det skulle vara kul :)
Goldies Beauty Alice

2014-10-02 @ 14:13:53
#3: jeanette

Men vad roligt. Skitbra jobbat jag vet ju själv hur svårt det är att få pli på sig själv ;-)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: