Goldies Beauty Alice

2014-11-08
21:27:11

Tiden går för fort

 
Det är mycket nu. Lite för mycket kan man säga men det är roliga saker så då är det ingen fara. 
 
Vi har hunnit med en miljöträning i stallet.  Det var inget nytt under solen för oss men ändå nyttigt.  Jag körde från marken och vi jobbade på detaljer i grunderna.
 
Alice tänker gärna själv och ibland så vill hon inte vänta på mig när hon "vet" vad vi ska göra.  Stannade därför mycket på bron. Vände och flyttade. Av och på där vi inte brukar vara.  Hon bar duktig och väntade på mig tillslut.  
 
Körde en del med bollen också.  Alice och jag hade en sån förut men den dog tyvärr för ett par år sedan. Hon är inte rädd så vi flyttade runt den lite.
 
Hittade en sak vi ska öva mer på. Att stänga in Alice öron var jobbigt. Så när jag klädde in henne i en pressening och la den över huvudet blev hon orolig. Kul att hitta en sak vi kan pilla med när jag inte rider.
 
 
 
Vi har hunnit ha en galoppass i ridhuset.  En kväll när vi var själva så galopoerade vi och jag försökte hitta känslan. Den infann sig där när jag lyckades aktivera ryttaren i mig och göra flera saker samtidigt.  Tyvärr så var jag lite för trött så allt gick inte helt bra. Känslan var iallafall där korta stunder så jag får ta vara på det.
 
I fredags så blev det ett riktigt kort pass, precis som planerat.  Vi jobbade kort i skritt.  Påbörja slutan och Alice fattar stundtals vad jag vill. Så när hon gav mig ett par bra försök så slutade vi.  Det tror jag ger mer och så kändes det bra att köra det efter det senaste passet.
 
Idag så red vi ut tillsammans med Maria och Boogie.  De visade oss ridvägarna och nu kan vi hitta lite bättre när vi är ute.  Det var en trevlig ridtur och jag hoppas att det blir fler sådana. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: