Goldies Beauty Alice

2014-11-19
06:33:59

Sårvård

Vi rullar på med vårt träningsuppehåll. Alice känns bra i kroppen nu och rör sig fint men fick i söndags ett litet sår på benet som nu orsakat en svullnad.  Ingen lymfangit än som tur är utan bara ett oturligt ställe att få ett sår på.
 
Igår var jag ute på lunchen och tempade, som tur var ingen feber.  Jag inser att jag inte riktigt följer regelboken när jag tempar henne lös i sjukhagen. Alice var som vanligt superduktig även om hon var redigt uttråkad av att stå själv i liten ruta. Jag hoppas att svullnaden går ner snart så att hon kan få gå ut med de andra igen.
 
Tills dess så promenerar vi och håller koll. Jag är glad över att ha så bra stallkompisar som lånar ut saker och hjälper till med diagnoser. 
 
Gårdagens bilder
Passade på att ha lite betträning medan hon stod på gången. Alice tyckte det var himla märkligt men efter en stunds fipplande så slappnade hon av. 
 
Kommentar:
2014-11-19 @ 11:55:30
#1: Tette

Vad duktig hon är med bettet <3
Vad har ni för bett?
Jag har också fasta ringar och sedan är det tvådelat med sweetiron, ett rätt tunt bett...
Kram på er

Svar: Tack <3Aluce har ett tvådelat sweet iron med D ring. Hon gillar det verkligen. Lagom smalt och ligger bra i munnen.
Kram <3
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: