Goldies Beauty Alice

2014-11-17
12:32:00

Lösjobb i ridhuset

Trots att jag står i ett mellanstort stall med ridhus så finns det tillfällen där man har ridhuset för sig själv. Det är väldigt trevligt oavsett om jag rider eller jobbar från marken.
 
 
Igår tog jag tillfället i akt och släppte Alice lös. Jag ville se hur hon rörde sig och det är dessutom väldigt kul att ha lite löslongering och busa. 
 
Alice rörde sig fritt och obehindrat,  så hon verkar må betydligt bättre.  Hon har så otroligt fina gångarter så jag blir helt tagen när hon sträcker ut. En ökad trav med luftigt steg och snärt i benen. Hon är så otroligt vacker. 
 
Vi körde lite inkallning på distans.  Alice kom i trav när hon var långt bort och svarade riktigt bra.  Jag ska trsta ett annat godis när detta är slut för hon verkar inte så himla imponerad. Jag märkte även att jag gav fel signaler och gjorde Alice osäker.  Så det är inte bara bra för hästen att ha en paus efter 10 sessioner.
 
Nu så ska vi komma igång lite lätt igen och ta ut kiropraktor för säkerhets skull. 
 
 
Kommentar:
2014-11-25 @ 18:06:58
#1: Emelie

Skulle gärna vilja fläta svansen på mina såhär års också, men nordisens svans är lite för tjock och jag tror inte ens mina egna hårsnoddar skulle nå runt.. Men vad mycket enklare det skulle vara i den här leran!

Svar: Det är verkligen smidigt med fläta nu i leran. Min förra häst hade massor av svans, så till honom köpte jag stora snoddar och använde. De funkade riktigt bra :)
Goldies Beauty Alice

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: